اسد 03, 1402 15:50 Asia/Kabul
  • تاکید بر رسیدگی سازمان ملل به وضعیت پناهجویان افغان
    تاکید بر رسیدگی سازمان ملل به وضعیت پناهجویان افغان

شورای مهاجران افغانستان در اسلام‌آباد اعلام کرد سازمان ملل و کشورهای مهاجرپذیر باید به وضعیت پناهجویان افغان در پاکستان رسیدگی کنند.

به گزارش رادیو دری، معاون شورای مهاجران افغان در پاکستان در یک نشست خبری اظهار کرد: اوضاع پناهجویان افغان در این کشور به شدت نگران کننده است، بنابراین همه طرف‌های دخیل باید به وضعیت آنان رسیدگی کنند.

«ثریا صبیر» افزود: سازمان ملل، سازمان‌های حقوق بشری، دولت پاکستان و سایر سازمان‌های حامی پناهجویان باید صدای پناهجویان افغان را بشنوند و کاری انجام دهند.

صبیر گفت:  به تازگی دو جوان افغان در پاکستان خودکشی کرده‌اند و پناهجویان دیگر نیز به دلیل تمدید نشدن ویزا و مدارک اقامتی از سوی دولت پاکستان بازداشت می‌شوند و مشکلات اقتصادی نیز به فشارهای روحی و روانی دامن می‌زند.

پس از تحولات اخیر در افغانستان هزاران پناهجوی این کشور برای طی مراحل پرونده‌های پناهندگی خودشان به کشورهای همسایه از جمله پاکستان رفتند.

«محمد عامرخان» معاون نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل چندی پیش گفته بود بحران بشری و اقتصادی در افغانستان سبب شده است تا میلیون‌ها نفر برای نجات از گرسنگی و فقر مهاجرت کنند که پاکستان متأثر این اوضاع است.

وی تصریح کرده بود: دولت پاکستان دیگر نمی‌تواند با پناهجویان افغان همکاری کند و افغان‌ها باید از سوی  سایر اعضای جامعه جهانی میزبانی شوند.

در ماه های اخیر موضوع بازداشت یا اخراج  پناهجویان افغان در پاکستان و بدرفتاری با آنها به چالشی در روابط دوکشور تبدیل شده است.

دور تازه بازداشت پناهجویان افغان در پاکستان

تغییر سیاست پاکستان در قبال پناهجویان افغان

کلیدواژه