اسد 05, 1402 10:31 Asia/Kabul

فعالیت کارمندان غیرمسلکی صحی و دارو فروشی‌های بدون مجوز در ولایت ننگرهار نگرانی مردم این ولایت را برانگیخته است.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مسؤولان صحی ولایت ننگرهار نیز فعالیت دکتوران غیرمسلکی و داروفروشی‌های بدون مجوز را تأیید می کنند اما می گویند برای جلوگیری از آن، کمیسیون ویژه ای را به کار گماشته اند.

ولایت ننگرهار از لحاظ جمعیت در جمع بزرگترین ولایات افغانستان شمرده می شود اما دسترسی مردم این ولایت به خدمات صحی آن گونه که لازم است وجود ندارد و این مسأله زمینه فعالیت دکتوران غیرمسلکی و دارو فروشی های بدون مجوز را فراهم کرده است.

الفت و گل محمد دو تن از باشندگان ولایت ننگرهار می‌گویند در اطراف شهر جلال آباد و مناطق دورافتاده این ولایت بیشتر اشخاص غیرمسلکی و دارو فروشی‌های بدون مجوز فعالیت دارند که فعالیت آنان بر مشکلات مردم افزوده و آنان حتی جلو فعالیت دکتوران مسلکی را نیز گرفته اند.

آنها از ادارات حکومتی می خواهند تا از فعالیت این گونه اشخاص و دارو فروشی ها جلوگیری نموده و همچنان از کیفیت و قیمت دارو در بازار ها نیز مراقبت جدی به عمل آورند.

در این حال داکتر محمد رحیم قلندری رئیس صحت عامه ننگرهار، فعالیت اشخاص غیرمسلکی و دارو فروشی‌های بدون مجوز را در این ولایت می پذیرد اما می گوید در مناطق دور دست که دسترسی مردم به خدمات صحی کمتر است فارغان رشته نرسنگ/پرستاری، فعالیت‌های صحی را به پیش می برند که برای حل مشکلات مردم به آنان اجازه فعالیت داده شده است.

با وجود کمک های جامعه جهانی به نظام صحی افغانستان در دو دهه گذشته، هنوز هم عرضه خدمات صحی در این کشور پستی و بلندی‌های خود را دارد.

صلیب سرخ ارسال دارو و کمک‌های صحی به افغانستان را متوقف کرد

کلیدواژه