اسد 06, 1402 11:43 Asia/Kabul

آیین های پرشور عاشورایی با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مناطق مختلف افغانستان از شب گذشته تاکنون با شور و شکوهی خاص و در امنیت کامل در حال برگزاری است.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری از افغانستان؛ عزاداران حسینی در مناطق مختلف افغانستان با حضور در حسینیه ها و تکیه ها و مرثیه خوانی و سینه زنی، در رثای سید و سالار شهیدان عالم تحت تدابیر شدید امنیتی سوگواری کردند.

مراسم محرم امسال تا لحظه مخابره این خبر، در امنیت کامل برگزار شده است و شیعیان طبق دستور طالبان در حسینیه ها و مکان های سربسته، با آرامش خاطر مراسم عزاداری امام حسین(ع) را اقامه کرده اند.

در مراسمی که در مسجد جامع حوزه علمیه خاتم النبین برگزار شد، شمار زیادی از اهل  تشیع و تسنن و مقامات حکومت طالبان شرکت کردند.

در این مراسم  والی کابل با اشاره به ورود اسلام به افغانستان گفت: کسانی که در برابر کفار امریکا و روسیه جهاد کرده اند، دوستان حضرت علی(ع) و امام حسین (ع) هستند.

مولوی محمد قاسم خالد اضافه کرد: ما در مسایل دینی، پیروی رسول الله(ص)،خلفای اسلام و حضرت علی و امام حسین (ع) هستیم، اما در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مستقل عمل می کنیم.

طالبان امسال حضور دسته های عزادار را در سطح شهرها به  دلایل امنیتی ممنوع کرده است که اگر چه این دستور با اعتراض علمای شیعه افغانستان رو به رو شد، اما در عمل عزاداران حسینی به اجرای این مقررات پایبند ماندند.

والی کابل، امنیت عزاداری‌های محرم را تضمین کرد

عزاداران حسینی (ع) حاضرند برای تامین امنیت مراسم عزاداری ماه محرم با حکومت در افغانستان همکاری کنند

برگزاری پرشور مراسم تاسوعای حسینی (ع) در افغانستان

کلیدواژه