اسد 07, 1402 12:16 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل درباره ی حضور القاعده در افغانستان
    واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل درباره ی حضور القاعده در افغانستان

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ضمن رد گزارش شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حضور القاعده در افغانستان، تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده شود.

به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد تاکید کرد:« طالبان به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای دیگر استفاده کند.»

از طرف دیگر طالبان پاکستان نیز طی بیانیه‌ای گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل را بر اساس شواهد جعلی و به دور از واقعیت خواند و هرگونه روابط با القائده و حزب اسلامی ترکستان (TIP) را رد کرد.

تحریک طالبان پاکستان در بیانیه خود به سازمان ملل توصیه کرد که قبل از اظهار نظر درباره این گروه، ایدئولوژی و بیانیه‌های گروه را به دقت مطالعه کند.

پیش از این شورای امنیت سازمان ملل گزارش داده بود که اعضای شبکه القاعده برای اطمینان از تضمین امنیت هسته‌های خود در سراسر افغانستان با حمایت مقامات بلندپایه‌ طالبان به نهادهای مجری قانون و اداره‌ دولتی نفوذ کرده‌اند و مراکز آموزشی جدیدی در ولایت‌های کنر و نورستان افغانستان تأسیس کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که القاعده در افغانستان به صورت مخفیانه در حال بازسازی توانایی‌های عملیات خارجی خود است و از افغانستان به‌عنوان یک مرکز ایدئولوژیک و لجستیکی برای بسیج و استخدام اعضای جدید استفاده می‌کند. 

این در حالی است که ماه گذشته نیز جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا ادعا کرد که اعضای شبکه القاعده در افغانستان حضور ندارد.

شورای امنیت: القاعده در نهادهای دولتی طالبان نفوذ کرده است

کلیدواژه