اسد 08, 1402 16:43 Asia/Kabul
  • بازداشت ۱۳ نیروی امنیتی طالبان به دلیل برخورد نامناسب با عزاداران حسینی
    بازداشت ۱۳ نیروی امنیتی طالبان به دلیل برخورد نامناسب با عزاداران حسینی

مقامات خبری در کابل اعلام کردند ۱۳ نفر از نیروهای امنیتی طالبان به دلیل برخورد نامناسب با عزاداران حسینی بازداشت شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، منابع خبری در کابل اعلام کردند طالبان 13 نفر از نیروهای امنیتی خود را که از قانون سرپیچی نموده و در ایام محرم مزاحمت‌هایی در برخی مناطق این شهر برای شیعیان ایجاد کرده بودند، به درخواست و شکایت مردم بازداشت کرده است.

مراسم عزاداری دهه اول محرم امسال در افغانستان در بسیاری از ولایت‌ها و شهرهای این کشور با حضور گسترده مردم و به ویژه جوانان برگزار شد.

شهرهای کابل، قندهار، مزار شریف، هرات، هلمند، سرپل و... شاهد برپایی با شکوه مراسم عزاداری دهه اول محرم بوده و نیروهای امنیتی حکومت طالبان نیز چنان که پیش‌تر اعلام کرده بودند امنیت مراسم را تأمین کرده بودند.

با این حال، تیراندازی نیروهای امنیتی در روز عاشورا در غزنی که منجر به کشته شدن دو کودک شد، انتقاداتی را به همراه داشت که مقامات امنیتی این شهر با ابزار تأسف از رویداد پیش‌آمده اعلام کرد برای روشن شدن ابعاد ماجرا کمیته حقیقت‌یاب تشکیل خواهد داد.

در کابل و بامیان نیز مقامات ارشد طالبان در جمع عزاداران حسینی حضور یافته و به ایراد سخن پرداختند.

بیانیه دفتر نخست‌وزیری طالبان نیز از همکاری مردم با نیروهای امنیتی در رعایت مسائل امنیتی تشکر و بر حقوق مذاهب در این کشور تأکید کرده است.

تشکیل هیأتی برای بررسی ابعاد حادثه تیراندازی به عزاداران حسینی در غزنی

کلیدواژه