جنگ نمی‌تواند بحران افغانستان را حل کند
(last modified 1395-09-30T12:51:20+00:00 )
قوس 30, 1395 17:21 Asia/Kabul
  • جنگ نمی‌تواند بحران افغانستان را حل کند

نماینده سازمان ملل در امور افغانستان ضمن فراخواندن طرف‌های دخیل در بحران این کشور به مذاکره  گفت جنگ بی‌پایان نمی‌تواند بحران افغانستان را حل کند.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم،  ،«تادامیچی یاماموتو»  شب گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک  اعلام کرد  بحران جاری در افغانستان ،  راه حل نظامی ندارد و باید از طریق گفت‌وگو حل شود .
به گزارش  خبرگزاری تسنیم،  ،وی  تمام طرف‌های درگیر در مناقشه افغانستان را به مذاکره  فرا خواند و از آنها  خواست  با کنارگذاشتن اختلافات به  جنگ پایان دهند و کشور خود را بسازند.
نماینده سازمان ملل در امور افغانستان با  تاکید بر اینکه جنگ دوامدار در اینکشور  نمی‌تواند به بحران پایان بخشد افزود صلح و ثبات در افغانستان به تامین امنیت و برقراری صلح وثبات در منطقه  کمک می کند .
،«تادامیچی یاماموتو»   گفت طالبان با ادامه جنگ ،چیزی به دست نخواهند آورد بلکه آنها باید مذاکرات بدون قید و شرط را بپذیرند.
«محمود صیقل» نماینده افغانستان در سازمان ملل نیز گفت  با اغازفصل زمستان  که فصل جنگی طالبان محسوب می‌شود  این گروه به کشورحامی خود یعنی پاکستان بازمی‌گردند و در فصل بهار  اماده جنگ  میشوند .
درهمین  حال«نبیل منیر» نماینده پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به این اظهارات گفت کشورش به صلح و ثبات در افغانستان متعهد است 


 

کلیدواژه