اسد 11, 1402 11:04 Asia/Kabul
  • تاکید نمایندگان آمریکا و قطر بر آموزش دختران در افغانستان
    تاکید نمایندگان آمریکا و قطر بر آموزش دختران در افغانستان

تام وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و رینا امیری، نماینده امریکا در امور زنان، در دیداربا لولا الخاطر، معاون وزارت خارجه قطر در امور همکاری‌های بین‌المللی در باره آموزش دختران در افغانستان گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش رادیو دری، رینا امیری روز چهارشنبه، ۱۱ اسد، در توییتی نوشته است که دو طرف در زمینه حمایت واقعی از زنان و دختران افغان تاکید کرده‌اند.

وی افزوده است: «بحث‌های ما در مورد حمایت واقعی از زنان و دختران افغان در زمینه‌های آموزش و توانمندسازی اقتصادی زنان ادامه خواهد داشت.»

دختران بالاتر از صنف ششم پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، از آموزش محروم شده‌اند. علاوه بر این، این گروه سال گذشته دانشگاه‌های را نیز به‌روی دختران افغان بستند.

در همین حال، تام وست در توییتی  خاطرنشان ساخته است: «با الخاطر در مورد تلاش‌های قطر برای حمایت از آموزش و کارآفرینی زنان و دختران افغان، ملاقات مثبت داشتیم.»

وست جزییات بیشتر در مورد این دیدار ارایه نکرده است.

به‌رغم خواست‌های مکرر جامعه جهانی و کشورها در زمینه آموزش دختران از طالبان، این گروه تا کنون از خود انعطاف نشان نداده است.

پیشتر این دو نماینده ویژه امریکا، در دیدارشان با هیأت طالبان در دوحه، همچنان بر برداشتن محدودیت آموزش و تحصیل زنان و دختران و ایجاد حکومت همه‌شمول تاکید کردند.

طالبان: درباره آموزش دختران با جامعه جهانی اختلاف نظر داریم

کلیدواژه