اسد 11, 1402 18:20 Asia/Kabul
  • افزایش شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در افغانستان
    افزایش شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در افغانستان

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارش کار شش‌ماهه‌ خود در افغانستان، از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه حاد خبر داد.

به گزارش رادیو دری، دفتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) پس از بررسی وضعیت هشت میلیون کودک افغان بین ماه های ژانویه و ژوئن در گزارشی اعلام کرد: 350 هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه که بیش از نیمی از آنها (56 درصد) دختر هستند، به ‌دلیل وخامت حال بستری شده‌اند.

یونیسف تصریح کرد: شمار کودکانی که در شش ماه اول سال 2023، به دلیل ضایعات شدید ناشی از سوء تغذیه تحت درمان قرار گرفته اند، در مقایسه با مدت مشابه پارسال 31 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش، تعداد افراد نیازمند دریافت کمک های درمانی و غذایی یونیسف از ابتدای سال 2023 بیش از 20 میلیون نفر اعلام شده است.

بر اساس گزارش شش‌ماهه‌ یونیسف، میزان افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان نیز از 28.3  میلیون نفر در ماه ژانویه امسال به 29.2 میلیون نفر در ماه مه افزایش یافته است.

بحران اقتصادی در افغانستان به دلیل تحریم های آمریکا و متحدانش وخیم تر شده و معیشت مردم را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

این در حالی است که اوضاع اقتصادی افغانستان پیش از به قدرت رسیدن طالبان در اوت 2021 نیز به دلیل دو دهه اشغال این کشور توسط آمریکا و متحدانش در وضعیتی دشوار قرار داشته است.

انتشار گزارش‌های هشداردهنده سازمان‌های بین المللی درباره وضعیت مردم افغانستان به امری عادی تبدیل شده است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد سوء تغذیه در افغانستان

جان باختن دهها کودک براثر سوء تغذیه در افغانستان

کلیدواژه