اسد 12, 1402 11:29 Asia/Kabul

مسوولان ولایت بدخشان می‌گویند رویدادهای طبیعی اخیر در ولسوالی جرم این ولایت زیان هنگفتی به مردم رسانده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، هیأتی از مسؤولان محلی حکومت طالبان در ولایت بدخشان با سفر به ولسوالی جرم وضعیت این ولسوالی پس از سیلاب‌های اخیر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

عبدالواصل نظری فرمانده پولیس بدخشان که در راس این هیأت قرار دارد می‌گوید سرازیر شدن سیلاب‌ها باعث تخریب ده‌ها منزل مسکونی و نابودی هزاران جریب زمین زراعتی گردیده است.

وی هرچند از توزیع پول نقد برای متضررین این رویداد طبیعی سخن می‌زند اما می‌افزاید حکومت مرکزی و نهادهای امدادرسان ملی و بین‌المللی باید به مردم آسیب دیده این ولسوالی کمک‌های فوری را فراهم نمایند.

در همین حال شماری از باشندگان ولسوالی جرم می‌گویند رویداد طبیعی اخیر تمام دست‌آوردهای یک ساله آنان را نابود کرده است.

به گفته آنان منازل مسکونی، راه های مواصلاتی، ذخیره‌گاه‌های آب آشامیدنی صحی و غیره، از جمله زیرساخت هایی است که در سرازیر شدن سیلاب های اخیر در این ولسوالی نابود شده است.

سمیع الله یکی از باشندگان ولسوالی جرم می‌گوید در سرازیر شدن سیلاب های چند روز پسین حدود صد منزل مسکونی و بیش از دو هزار جریب زمین زراعتی در برخی از مناطق این ولسوالی کاملاً تخریب شده است.

بدخشان در شمال‌ شرق افغانستان از جمله ولایت‌های کوهستانی است و کوه‌های سر به فلک آن بستر مناسبی برای یخچال های طبیعی است که اکثراً تغییرات اقلیمی، ریزش باران‌های سنگین موسمی و آب شدن یخچال های طبیعی سبب سرازیر شدن سیلاب‌ها می‌گردد.

این سیلاب ها همه ساله از باشندگان برخی ولسوالی های بدخشان قربانی می‌گیرد.

وقوع باران شدید و خسارت هنگفت سیل در بدخشان