اسد 12, 1402 12:44 Asia/Kabul
  • توزیع بیش از ۴.۶ میلیون تذکره الکترونیکی در افغانستان
    توزیع بیش از ۴.۶ میلیون تذکره الکترونیکی در افغانستان

به گفته مسوولان اداره احصاییه و معلومات پس از قدرت گرفتن طالبان برای بیش از ۴.۶ میلیون نفر در افغانستان تذکره الکترونیکی توزیع شده است.

به گزارش رادیو دری، مسؤولان ریاست احصاییه و معلومات در برنامه حساب دهی دولت به ملت که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شد گفتند سال گذشته برای بیش‌ از دو نیم میلیون شهروند کشور تذکره الکترونیکی توزیع کرده اند که یک ونیم میلیون آن برای مردان و یک میلیون آن برای زنان بوده است.

فقیرمحمد زیار رئیس عمومی اداره ملی احصائیه و معلومات در این برنامه گفت که آنان در این مدت همچنان برای ۷۴ هزار و ۵۰۰ تن دیگر از شهروندان خدمات پس از توزیع تذکره الکترونیکی انجام داده اند.

رئیس احصاییه و معلومات می افزاید که این اداره سال گذشته تنها در پایتخت برای بیش از ۳۲۰ هزار تن و در ولایات برای سه میلیون و ۵۰ هزار تن از هموطنان خدمات توزیع، اصلاح و تأیید تذکره کاغذی و خدمات ثبت وقایع حیاتی ارائه‌ کرده و هم‌چنان ورود و خروج ۱۲ هزار تن از اتباع خارجی را نیز به ثبت رسانده است.

زیار افزوده است که از آغاز روی کار آمدن دوباره طالبان تا کنون در مجموع برای بیش از ۴.۶ میلیون شهروند در کشور تذکره الکترونیکی در سراسر کشور توزیع شده است.

عصمت‌الله حکیمی معاون مسلکی ریاست احصائیه و معلومات نیز گفت در سراسر افغانستان ۷۴ مرکز توزیع تذکره الکترونیکی وجود دارد که از این میان ۱۵ مرکز در پایتخت و ۵۹ مرکز آن در ولایات به منظور ارائه خدمات به هموطنان فعال است.

این در حالی است که سازمان جهانی مهاجرت (IOM) در گزارشی اعلام کرده است در این دو سال ۳.۶ میلیون افغانستانی به بیرون مهاجرت کرده‌اند که از این میان ۷۰ درصد به ایران، ۱۸ درصد به پاکستان، ۱۱ درصد به ترکیه و اروپا و دو درصد به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

درآمد 29 میلیونی از توزیع تذکره الکترونیکی در ولایت بلخ