اسد 17, 1402 14:21 Asia/Kabul
  • ادامه‌ی روند آزادی پناهجویان افغان از زندان‌های پاکستان
    ادامه‌ی روند آزادی پناهجویان افغان از زندان‌های پاکستان

روند آزادی پناهجویان افغان از زندان‌های پاکستان ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری ، کنسولگری حکومت طالبان  در شهر «کراچی» مرکز ایالت سند پاکستان اعلام کرد، 44 پناهجوی افغان شامل کودکان از زندان‌های این ایالت  آزاد شده‌اند.

در همین حال فعالان عرصه حقوق پناهجویان از جستجوی خانه به خانه و بازداشت مهاجران افغان در پاکستان ابراز نگرانی کردند.

 پناهجویان افغان در پاکستان در نامه‌ای از دولت اسلام‌آباد و سازمان ملل متحد، خواهان تأمین حقوق پناهندگی و مدارک اقامتی شدند.

برخی از فعالان عرصه حقوق پناهجویان نیز از پاکستان خواسته‌اند تا اصول بین‌المللی را در برابر مهاجران افغان رعایت کند و پلیس پاکستان باید از آزار و اذیت مهاجران افغانستانی جلوگیری کند.

تعدادی از مهاجران افغان نیز به طلوع نیوز گفته‌اند پلیس پاکستان با حمله به محل زندگی مهاجران علاوه بر بازداشت به ضرب و شتم افراد اقدام می‌کنند.

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان  نیز گفت: مهاجران افغان تهدیدی برای امنیت پاکستان نیستند بنابراین دولت اسلام‌آباد باید از آزار و اذیت آنها خودداری کند.

چندی پیش نیز مقامات سفارت افغانستان در اسلام‌آباد در دیدار با مقامات امنیتی پاکستان گفته بودند بازداشت پناهجویان افغان در این کشور، روی روابط دو کشور تأثیر منفی می‌گذارد.

بازداشت پناهجویان افغان در پاکستان در حالی از سرگرفته شده است که مقامات پاکستانی مدعی هستند اتباع افغانستان در حملات تروریستی در پاکستان دخیل هستند. اما حکومت طالبان این موضوع را رد کرده است .

بازگشت صدها پناهجوی افغان از پاکستان

 

کلیدواژه