رادیو "الفت" در ننگرهار فعالیت خود را آغاز کرد
(last modified 1402-05-19T06:59:24+00:00 )
اسد 19, 1402 11:29 Asia/Kabul

در حالی که بسیاری از رسانه‌ها در افغانستان روزگار سختی را می گذرانند، یک رادیو محلی در ولایت ننگرهار به تازگی نشرات خود را آغاز کرده است.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، الهام حقیقت بنیانگذار و مدیر مسؤول رادیو الفت که اخیرا کار خود را آغاز کرده است می گوید در این اواخر که تعدادی زیادی از رسانه‌های محلی به نسبت مشکلات اقتصادی نشرات خود را متوقف نموده و این مسأله یک خلاء رسانه ای به وجود آورد آنها دست به کار شدند و با استفاده از این خلاء، نشرات رادیو الفت را به راه انداختند.

رادیو الفت در ولسوالی شینوار در نزدیکی خط فرضی دیورند نشرات دارد و به گفته مدیر آن، این رادیو در حال حاضر 14 ساعت نشرات دارد و برنامه هایی را به نشر می رساند که خواست جامعه کنونی بوده و در تضاد با ارزش‌های دینی و ملی نباشد.

مدیر مسؤول رادیو الفت همچنان گفت: «در حال حاضر به شمول یک خانم به هشت تن از جوانان زمینه کار کردن مساعد شده و در صورتی که زمان نشرات افزایش یابد بر تعداد کارمندان رادیو الفت نیز افزوده می شود.»

رادیو "الفت" در ننگرهار فعالیت خود را آغاز کرد

اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار نیز آغاز نشرات رادیو الفت را یک گام مثبت خوانده می گوید با این رادیو همکاری می کند.

مولوی صدیق الله قریشی آمر اطلاعات اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار می گوید همان گونه که با دیگر رسانه‌های محلی در این ولایت روابط کاری دارد به کارمندان رادیو الفت نیز زمینه و محیط کاری را فراهم خواهد نمود.

شفیق الله رحمانی مسؤول انجمن رسانه‌های محلی در ولایت ننگرهار آغاز نشرات رادیو الفت را به فال نیک گرفته می گوید راه اندازی نشرات رادیو الفت مژده خوبی برای رسانه‌های محلی در این ولایت است که به نسبت عوامل گوناگون نشرات‌شان را متوقف نموده است.

در ولایت ننگرهار بیش از 20 رسانه‌ محلی فعالیت می نمود که اکنون از جمله آن حدود 14 رسانه مصروف فعالیت‌های رسانه ای است.

طالبان دو رادیوی محلی را در ننگرهار تعطیل کردند