اسد 20, 1402 15:10 Asia/Kabul
  • ضرب الاجل جدید سنا برای ارائه اسناد خروج از افغانستان
    ضرب الاجل جدید سنا برای ارائه اسناد خروج از افغانستان

رییس کمیته روابط خارجی‌ مجلس سنای امریکا گفت اسناد ارایه شده در مورد خروج از افغانستان تکراری است.

به گزارش رادیو دری ،مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی‌ مجلس سنای امریکا در بیانیه‌ای گفت مقام‌های وزارت خارجه که مسئول تهیه اسناد خروج از افغانستان به مجلس سنا هستند باید خود را حد اکثر تا ۲۱ آگست برای مصاحبه رونویسی شده حاضر کنند‌.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا به ناز دوراک اوغلو، دستیار وزیر در دفتر امور قانونگذاری و ریچارد سی ویسک، مشاور حقوقی این‌ وزارت تا ساعت ۵:۰۰ پس از چاشت ۱۶ آگست، فرصت داد تا اسناد تکمیل خروج از افغانستان را ارایه یا خود را برای مصاحبه رونویسی شده در ۲۱ آگست حاضر کنند.

مک‌کال گفته است قصد دارد تا وزارت خارجه امریکا را در این زمینه پاسخگو کند، زیرا این وزارت از احضاریه‌های کمیته روابط خارجی مجلس سنا پیروی نکرده و گزارش‌های AAR ارایه شده این‌ وزارت پس از بررسی تکرار و غیرمرتبط تشخیص شده است.

به گفته این کمیته پاسخ‌های ضعیف وزارت خارجه امریکا به درخواست‌های مکرر‌ مجلس سنا درباره خروج از افغانستان نشان می‌دهد که این وزارت یا عمدا مانع نظارت کمیته می‌شود، یا این‌که نگهداری اسناد، مکان و مراحل تولید آن به طرز شگفتی‌آوری ناقص است که هیچ کدام قابل قبول نیست.

گفتنی است که‌ پس از خروج شهروندان امریکایی از سودان و تخلیه سفارت این کشور در پی ناآرامی‌ها یک‌ بار دیگر موضوع خروج آشفته از افغانستان و اصلاح قوانین در این زمینه، روی‌ میز مجلس سنا قرار گرفته است.

 

کلیدواژه