اسد 20, 1402 16:27 Asia/Kabul
  • اظهار نظر نماینده سابق آمریکا در مورد طالبان
    اظهار نظر نماینده سابق آمریکا در مورد طالبان

نماینده سابق آمریکا برای افغانستان، عملکرد طالبان در افغانستان را حاوی نکات مثبت و منفی دانست.

به گزارش رادیو دری، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در مصاحبه ای گفت، برای نتیجه گیری در باره عملکرد طالبان هنوز زود است.

زلمی خلیلزاد با گفتن این جمله که "مردم از جنگ خسته شده بودند و آمریکا هم از کشتن افغان‌ها خسته شده بود"، وضع کنونی افغانستان تحت حاکمیت طالبان را حاوی جنبه‌های مثبت و منفی توصیف کرد و  تلفات کمتر در افغانستان در قیاس با گذشته را یکی از جنبه های مثبت حکومت طالبان دانست.

خلیلزاد در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت اقتصادی افغانستان تحت حاکمیت طالبان را بد توصیف کرد، اما در عین حال گفت، در دوران حکومت تحت حمایت آمریکا هم اقتصاد افغانستان خوب نبوده است.

نماینده ویژه سابق آمریکا برای افغانستان انتقاد برخی از افغان ها که می گویند، "مردم در داخل افغانستان شاهد بهبودی اوضاع نیستند" را رد کرد و گفت، "نظریات مردم متفاوت است؛ اگر افغان‌ها  نظر واحدی داشتند، این جنجال‌ها پیش نمی‌آمد."

خلیلزاد از منع تحصیل و کار دختران و زنان افغان به عنوان یکی از جنبه های منفی عملکرد یاد کرد و گفت، ادامه چنین روشی، نمی‌تواند از حمایت جامعه جهانی برخوردار شود.

گفتنی است، برخی از ناظران مسایل افغانستان، با اشاره به وعده های محقق نشده طالبان کارنامه این گروه در اداره کشور را زیر سوال می برند.

از طرف دیگر به رغم اخبار منتشر شده در خصوص کاهش تورم و یا افزایش ارزش «افغانی» واحد پول ملی افغانستان در ماه های اخیر، گزارش های منتشر شده از سوی سازمان های بین المللی از فقر گسترده و نیاز میلیون ها تن از مردم این کشور به دریافت کمک های بشردوستانه حکایت می کنند.

خلیلزاد: طالبان اشتباهات گذشته را تکرار نکنند

کلیدواژه