کشته و زخمی شدن 28 عضو طالبان در ولایت قندوز
(last modified Wed, 21 Dec 2016 12:12:01 GMT )
جدی 01, 1395 16:42 Asia/Kabul

وزارت امور داخله افغانستان از کشته شدن مولا رمضان یک تن از افراد کلیدی طالبان با ۱۲ تن از افرادش در نتیجه عملیات پاکسازی درمربوطات مرکز ولایت قندوز خبر داد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، وزارت امور داخله افغانستان امروز با نشر خبرنامه ای می افزاید که در این عملیات ۱۴ طالب مسلح بشمول ملا منصور یکتن از افراد مشهور این گروه زخمی شده اند.

در خبرنامه آمده است که چندین روستا تا کنون از وجود طالبان پاکسازی شده و عملیات مشترک نیروهای امنیتی کشور در برخی مناطق نا امن قندوز به شدت جریان دارد.

همچنین در این عملیات مقداری جنگ افزار نیز بدست آمده و چندین حلقه ماین توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشف و خنثی شده است.

قندوز در شمال شرق افغانستان یکی از ولایت های نا امن کشور است که طالبان مسلح در بیشتر ولسوالی و مناطق این ولایت حضور گسترده دارند.

در همین حال وزارت دفاع ملی افغانستان نیز از تلفات شورشیان مخالف مسلح دولت در درگیری با نیروهای امنیتی در هشت ولایت کشور خبر می‌دهد.

وزارت دفاع افغانستان با نشر اعلامیه‌ ای می‌گوید نیروهای امنیتی و دفاعی کشور عملیات‌های تعرضی و تهاجمی را در ۲۴ساعت گذشته با هدف سرکوب هراس‌افگنان در کشور راه‌اندازی کردند.

این عملیات‌ها در بخش‌هایی از ولایت‌های ننگرهار، نورستان، لغمان، میدان وردک، ارزگان، زابل، فاریاب، قندز و هلمند راه‌اندازی شده ‌است.

وزارت دفاع افغانستان در مورد تلفات نیروهای امنیتی اظهار نظری نکرده اما در اعلامیۀ این وزارت آمده‌است که در این مدت ۴۴ دهشت‌افگن کشته و ۴۳ نفرشان زخمی شدند.

در این میان بیش‌ترین تلفات به گروه طالبان در شهر لشگرگاه ولایت هلمند وارد شده که ۱۹ نفر آنان کشته  و ۱۵ تن دیگر آنها زخمی شده اند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نیلوفر نوروزی موجود است.

 

کلیدواژه