اسد 23, 1402 15:11 Asia/Kabul
  • اوچا: دو میلیون نفر در افغانستان از خدمات درمانی محروم شده‌اند
    اوچا: دو میلیون نفر در افغانستان از خدمات درمانی محروم شده‌اند

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که مردم افغانستان به دلیل کاهش ۱.۳ میلیارد دلاری از کمک‌های بشردوستانه این نهاد، با خطر گرسنگی، بیماری و حتی مرگ مواجه هستند.

به گزارش رادیو دری، این سازمان طی گزارشی گفت که با کمبود بودجه روبه‌رو است و در پی آن مستفید شدگان کمک‌ها در افغانستان از ۱۳ میلیون تن به ۹ میلیون تن کاهش یافته‌است.

اوچا افزود که به‌دلیل پایین آمدن سقف بودجه، اکنون از ۹ میلیون افغانستانی آسیب‌پذیر تنها ۵ میلیون تن آن‌ها کمک دریافت می‌کنند.

در کنار این، حدود ۲۶۲ مرکز صحی سیار که برای دو میلیون افغانستانی در بخش صحت فعالیت می‌کردند نیز مجبور به توقف ارائه‌ خدمات شده‌اند.

همچنین، این سازمان هشدار می‌دهد که در صورت عدم دریافت بودجه اضافی، ۲۸۰۰ صنف محلی تا پایان ماه آگوست که حدود ۱۴۱ هزار تن مصروف آموزش در آن‌ها هستند، تعطیل خواهند شد.

در گزارش آمده که این نهاد در سال جاری تنها ۸۰۱ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است که حدود ۲۵ درصد نیازها را فراهم می‌کند.

پیش از این نیز دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ میلادی بیشتر از ۲۰.۳ میلیون فرد آسیب‌پذیر در افغانستان به خدمات و کمک‌های حفاظتی در بخش‌های مختلف نیاز دارند.

گزارش اوچا از از وضعیت کودکان در افغانستان

کلیدواژه