اسد 23, 1402 15:25 Asia/Kabul
  • تمدید مهلت ثبت خودروهای بدون سند در غزنی
    تمدید مهلت ثبت خودروهای بدون سند در غزنی

رانندگان خودروها و موتورسیکلت ها در ولایت غزنی، تمدید مهلت روند ثبت و قانونی شدن خودروهای بدون سند از سوی حکومت طالبان را خواستار شدند.

به گزارش رادیو دری، وزارت داخله حکومت طالبان با هدف جلوگیری از حملات تروریستی، از مالکان خودروها و موتور سیکلت های بدون سند خواسته بود هرچه سریعتر برای دریافت پلاک و اسناد شناسایی اقدام کنند.

به گفته رانندگان خودروها و موتورسیکلت ها در غزنی ، مهلت تعیین شده برای ثبت خودروهای بدون اسناد قانونی کافی نبوده و هزاران خودرو هنوز بدون سند است.

با این حال مسئولان اداره کنترل ترافیک غزنی گفتند بیش از 5 ماه برای مالکان خودروهای بدون سند جهت اخذ اسناد قانونی فرصت داده بودند و پس از این به این خودروها اجازه تردد داده نخواهد شد. 

بر اساس آمار ریاست ترافیک غزنی، تاکنون بیش از 20 هزار وسیله نقلیه به‌صورت قانونی در این اداره ثبت شده و قرار است به‌زودی روند توزیع اسناد آن نیز آغاز شود. 

بر اثر انفجار موتورسیلکت ها و خودروهای بمب گذاری شده در مناطق مختلف افغانستان در سال های گذشته صدها نفرکشته یا مجروح شده اند.

مسئولان می گویند بیشتر خودروها و موتورسیکلت هایی که در حملات تروریستی از آن استفاده می شود یا سرقتی است یا دارای پلاک و اسناد معتبر نیستند و به همین دلیل عملیات شناسایی تروریست ها با مشکلات همراه است.

 

کلیدواژه