اسد 24, 1402 09:30 Asia/Kabul

در طی دوسال حاکمیت طالبان بر افغانستان شهروندان این کشور شاهد سیاست های محدود کننده علیه شهروندان این کشور، به ویژه زنان و دختران بوده اند.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، حکومت طالبان در این دوسال به خواست های جهان از جمله رعایت حقوق بشر بویژه رعایت حقوق زنان بی میلی نشان داده است.

علاوه بر این از اغاز حاکمیت طالبان در کشور تا اکنون پیوسته نهاد های امداد رسان بین المللی از جمله سازمان ملل از وضعیت بد بشری در این کشور ابراز نگرانی  می کنند .

کشور های منطقه و همسایه هم در این دوسال نشست هایی را برای افغانستان دایر کرده که در این نشست ها از استفاده شدن خاک افغانستان توسط گروه های تروریستی ابراز نگرانی صورت گرفته و از طالبان خواسته اند با هراس افکنان در خاک این کشور مبارزه جدی داشته باشند.

مردم افغانستان انتظار دارند پس از خروج اشغالگران، طالبان به عنوان نیروی بومی بتواند امنیت را در این کشور تامین کند. اما در عمل به نظر می رسد طالبان در مواجهه با گروههای تروریستی فاقد توان لازم است. وضعیتی که اعتماد عمومی و بین المللی در مورد توانایی طالبان برای حکمرانی خوب در افغانستان را خدشه دار می کند. از اینرو طالبان بایستی با اتخاذ راه کارهای مناسب و تاثیر گذار از جمله تشکیل دولت فراگیر در جهت تحکیم ثبات و امنیت پایدار در افغانستان گام بردارد.

گفتنی است رسانه ها و خبرنگاران هم در این مدت از وضعیت خوبی برخوردار نبوده اند وتعداد زیادی از انها ناگزیر به ترک کارشان شده اند وبرخی هم از کشور خارج شده اند.

تجلیل از یکسالگی حکومت طالبان در کابل

خبرنگاران افغانستان خواهان توقف سرکوب رسانه‌ها در این کشور شدند

کلیدواژه