اسد 25, 1402 09:28 Asia/Kabul

همزمان با دومین سالروز پایان اشغال افغانستان از طرف آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، جشن‌های متعددی روز سه شنبه در مناطق مختلف افغانستان برگزار شد.

 به گزارش رادیو دری، روز سه شنبه (15 اوت) در افغانستان به مناسبت دومین سالروز پایان اشغال این کشور تعطیل عمومی و رسمی بود.

دو سال قبل در چنین روزی سفارت آمریکا در کابل تخلیه شد و همه کارمندان آن به فرودگاه کابل منتقل شدند.

براساس این گزارش خیابان‌ها و تفریح گاه‌های بسیاری از شهر‌های افغانستان به ویژه کابل پایتخت این کشور صحنه جشن‌های پایان اشغال بود و همایش‌هایی در مناطق مختلف این کشور به همین مناسبت برگزار شد.

همایشی نیز به مناسبت دومین سالروز پایان اشغال افغانستان در وزارت آموزش وپرورش این کشور در کابل برگزار شد و خیلی‌ها امیدوار بودند در این مراسم درباره بازگشایی مدارس دخترانه خبر‌های خوبی به گوش آن‌ها برسد، اما چنین نشد.

همچنین در جشن‌های خیابانی خبری از حضور زنان و دختران نبود، اما مردان پر رنگ حضور داشتند، سازمان ملل متحد نیز روز گذشته کارزار جهانی را برای از سرگیری تحصیل دختران افغان آغاز کرده است.

همچنین در برخی از شهر‌های افغانستان ازجمله قندهار، تجهیزات نظامیان آمریکایی که در این کشور برجای مانده بود به عنوان غنیمت جنگی به نمایش درآمد.

در دو سال گذشته تشکیل حکومت فراگیر، کار و تحصیل زنان و دختران افغان از مهمترین خواسته‌های جامعه جهانی از حکومت طالبان بوده است، حکومتی که البته تاکنون کشوری آن را به رسمیت نشناخته است.

بزرگداشت دومین سالگرد پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان در بلخ

برگزاری مراسم دومین سالگرد حاکمیت طالبان بر افغانستان

کلیدواژه