اسد 25, 1402 16:25 Asia/Kabul
  • عطا محمد نور: شورای مقاومت می تواند در افغانستان تحول ایجاد کند
    عطا محمد نور: شورای مقاومت می تواند در افغانستان تحول ایجاد کند

عطا محمد نور با انتقاد صریح از احمد مسعود و امرالله صالح تاکید کرد: شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان می تواند در این کشور تحول سیاسی ایجاد کند.

به گزارش رادیو دری؛ رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در مصاحبه با رسانه ها افزود: درست است که فعلا وطن نداریم و در انزوا هستیم و کشورها اجازه فعالیت به ما نمی‌دهند، اما شورای مقاومت می تواند در افغانستان تحول ایجاد کند.

عطا محمد نور با اشاره به اظهارات اخیر زلمای خلیل زاد که به چهره های سیاسی مخالف طالبان هشدار داده بود که کشورهای غربی از آنها حمایت نخواهند کرد گفت: ما تجربه، توان و حوصله جنگ را داریم و می‌دانیم که باز چگونه بجنگیم و در صورت نیاز بدون رضایت آمریکا هم با طالبان خواهیم جنگید.

وی اظهارات زلمی خلیل زاد درمورد رهبران جهادی را بی‌‌ادبانه خواند و تاکید کرد: او یک فرد عادی است و در جایگاهی نیست که برای رهبران جهادی تعیین تکلیف کند.

این فعال سیاسی افغان با انتقاد از احمد مسعود و امرالله صالح اضافه کرد: هرچند شورای مقاومت برای نجات افغانستان با اشتراک همه چهره‌های ضد طالبان ایجاد شده، ولی احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت، در عمل علاقه‌ای به این شورا نشان نداده است.

عطا محمد نور همچنین امرالله صالح را متهم کرد که از آمریکایی ها بسته‌های پول هدیه گرفته و در «پولشویی» دست داشته است.

عضو شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان ادعا کرد که درصورت انکار امرالله صالح، حاضر است در این مورد جزییات بیشتری را ارائه کند.

عطا محمد نور همچنین با انتقاد از نگاه جامعه جهانی به شورای عالی مقاومت اظهار کرد: کشورهای جهان این شورا را دست کممی گیرند و چنین نگرشی به شورای مقاومت به تداوم حاکمیت طالبان کمک می‌کند.

عطا محمد نور: مقابل طالبان می ایستیم

اعلام موجودیت یک گروه چریکی جدید به رهبری عطا محمد نور

کلیدواژه