اسد 27, 1402 15:41 Asia/Kabul
  • هشدار درخصوص بدترین بحران انسانی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان
    هشدار درخصوص بدترین بحران انسانی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان

سازمان بین المللی مهاجرت در مورد حاکمیت «بزرگترین و شدیدترین» بحران انسانی در جهان در افغانستانِ تحت حکومت طالبان هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، سازمان بین‌المللی مهاجرت در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، بحران انسانی حاکم بر افغانستان را «بزرگترین و شدیدترین» بحران انسانی در جهان توصیف کرد.

این سازمان همچنین در مورد تبعات کسری بودجه لازم برای ادامه حمایت مستمر جامعه جهانی از میلیون‌ها تن از مردم افغانستان هشدار داد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت تصریح کرد که سال گذشته به دلیل تامین یک سوم بودجه درخواستی، فقط به یک میلیون 320 هزار تن از افغان های نیازمند کمک های انساندوستانه توزیع کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز چندی پیش با تهیه گزارشی، کاهش محصولات کشاورزی و مواد غذایی در افغانستان را عامل عمیق‌تر شدن بحران انسانی" در این کشور توصیف کرده بود.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل (اوچا) نیز دیروز اعلام کرد، برای فراهم‌کردن نیازمندی‌های اولیه زمستانی برای افغان‌های نیازمند به بیش از 570 میلیون دلار بودجه فوری نیاز است.

اوچا در آماری تعداد افراد نیازمند دریافت کمک در افغنستان را 29 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و افزود، بیش از 21 میلیون نفر از این تعداد نیازمند دریافت فوری کمک های بشردوستانه هستند.

این دفتر، بودجه کمک های بشری برای افغانستان در سال جاری را سه میلیارد و 230 میلیون دلار تخمین زده و اعلام کرده است، تا ماه اوت فقط یک میلیارد دلار از این بودجه تامین شده است.

اوچا: برای کمک زمستانی به نیازمندان افغان بیش از پانصد میلیون دلار نیاز است

بحران افغانستان بدترین بحران انسانی در جهان است

کلیدواژه