اسد 29, 1402 17:53 Asia/Kabul
  • پاسخ طالبان به تهدیدات پاکستان: توان دفع هرگونه تعرض را داریم
    پاسخ طالبان به تهدیدات پاکستان: توان دفع هرگونه تعرض را داریم

رئیس ستاد ارتش حکومت طالبان در واکنش به ادامه تهدیدات پاکستان اعلام کرد که نیروهای افغانستان برای پاسخگویی به هرنوع تجاوزی، توانایی دارند.

به گزارش رادیو دری، قاری فصیح‌الدین فطرت روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران گفت که مقام‌های پاکستانی به جای اتهام‌ زنی به کابل باید به جستجوی تروریست‌ها در خاک خود باشند.

رئیس ستاد ارتش حکومت طالبان با بیان اینکه در چهار دهه گذشته بزرگترین قدرت‌ها در افغانستان شکست خورده‌اند افزود: نیروهای ملی افغانستان با برخورداری از ظرفیت و‌ توانایی بالا آماده پاسخگویی به هر نوع تجاوزی را دارند.

قاری فصیح‌الدین فطرت حضور تروریست ها در خاک افغانستان را رد کرد و گفت که افغانستان و پاکستان هر دو نیروهای مرزی دارند‌ که بر مرزها نظارت می‌کنند و نبودن درگیری در مرزها نشان می‌دهد که هیچ فردی برای عملیات‌ تروریستی از خاک افغانستان به پاکستان نرفته است. 

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی افغان مشتمل بر 150 هزار نیرو هستند اظهار کرد:  تعداد این نیروها سال آینده به ۱۷۰ هزار نفر خواهد رسید.

در چند روز گذشته بار دیگر فرمانده ارتش پاکستان تهدید کرد که درصورت برخورد نکردن حکومت طالبان با تروریست‌های مخالف آن کشور، مواضع تروریست‌ها را در داخل خاک افغانستان هدف قرار خواهیم داد.

انتقاد تند وزیر دفاع پاکستان از حکومت طالبان

وزیر دفاع پاکستان اتهامات قبلی خود را علیه طالبان تکرار کرد

انتقاد تند وزیر دفاع پاکستان از حکومت طالبان: حق همسایگی را رعایت نمی‌کنید

کلیدواژه