اسد 30, 1402 11:44 Asia/Kabul

مقام عالیرتبه نظامی حکومت طالبان در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت به دولت اسلام آباد توصیه کرد از اتهام زنی به افغانستان خودداری کند.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، فصیح الدین فطرت لوی درستیز/رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وزارت دفاع ملی حکومت طالبان گفت: «از داخل خاک خود پاکستان کسانی هستند که پاکستان را ناامن می‌کنند. پاکستان به جای اینکه بالای ما افغان‌ها انتقاد ‌کند بهتر است متوجه خاک خودش شود.»

فطرت گفت اظهارات مقام‌های پاکستانی ناتوانی آنها را در رابطه به تأمین امنیت کشورشان نشان می‌دهد و آنان به جای اینکه کسانی را که در پاکستان دست به اعمال تخریبی می‌زنند گرفتار کنند، به افغان‌ها انتقاد می‌کنند.

وی افزود: «اگر احیاناً پاکستان و یا هر کشور دیگر به این فکر باشد که دشمن اش را در افغانستان جستجو کند، غلط فکر کرده. دشمنش را در خاک خودش جستجو کند.»

لوی درستیز نیروهای مسلح وزارت دفاع ملی حکومت طالبان بار دیگر تأکید کرد که از خاک افغانستان به هیچ کشوری ضرر نمی‌رسد و هیچ کشوری مورد حمله قرار نمی‌گیرد.

وی در عین حال گفت به هیچ کس هم اجازه نخواهند داد به خاک افغانستان تجاوز کند و حکومت طالبان این توانمندی را دارد که پاسخ هر نوع تجاوز را بدهد.

این مقام ارشد نظامی طالبان همچنان گفت که تلاش‌ها برای بلند بردن تشکیلات "اردوی اسلامی ملی" ادامه دارد و در سال آینده تشکیلات اردوی افغانستان به ۱۸۰ هزار نفر خواهد رسید.

حنفی: "امارت اسلامی" چهارصد هزار نیرو دارد