اسد 30, 1402 16:02 Asia/Kabul
  • جذب  ۵۵۰  استاد ثقافت اسلامی در دانشگاه‌های افغانستان
    جذب ۵۵۰ استاد ثقافت اسلامی در دانشگاه‌های افغانستان

وزارت تحصیلات عالی طالبان از استخدام ۵۵۰ استاد دانشگاه در رشته ثقافت اسلامی در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ امسال ۸۵۰ استاد دانشگاه در این وزارتخانه استخدام شده اند که ۵۵۰ نفر از آنها ثقافت اسلامی تدریس می‌کنند.

حامد حسیب اضافه کرد: با هدف ارتقای «سطح علمی عالمان دینی» نهاد «تخصصی جامع دینی» در تمام مناطق افغانستان ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح ایجاد «تخصصات جامع دینی»  پیش از این در کابل و قندهار اجرا شده است و برای اجرای آن در سراسر افغانستان، نزدیک به ۹۰ عالم و شیخ دعوت شده اند.

این مقام وزارت تحصیلات عالی طالبان افزود: در یک سال گذشته توجه ویژه‌ای به بخش پژوهش صورت گرفته و در۲۵ معاونت تحقیق در دانشگاه‌های افغانستان فعال شده است.

حسیب همچنین ادعا کرد که ۳۳ مجله ملی و هفت مجله بین‌المللی برای نشر آثار استادان دانشگاه‌ها در سال گذشته تاسیس شده است و استادان می‌توانند در مجله‌های بین‌المللی آثارشان را با زبان‌های ملی نشر کنند.

در این نشست، لطف‌الله خیرخواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی طالبان هم گفت حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ استاد دانشگاه  افغانستان را ترک کرده‌اند.

در این نشست درباره بازگشایی دانشگاه‌ها به روی دختران هیچ صحبتی به میان نیامد.

 وزارت تحصیلات عالی طالبان در قوس ۱۴۰۱ در مکتوبی اعلام کرد که زنان و دختران فعلا نمی‌توانند در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ادامه تحصیل دهند.

کلیدواژه