سنبله 05, 1402 19:02 Asia/Kabul
  • بایدن: فداکاری سربازان آمریکا در افغانستان غیرقابل جبران است
    بایدن: فداکاری سربازان آمریکا در افغانستان غیرقابل جبران است

کاخ سفید در بیانیه ای به مناسبت سالگرد کشته شدن ١٣ نظامی امریکایی در فرودگاه کابل تاکید کرده است که فداکاری سربازان آمریکا در افغانستان هرگز قابل جبران نیست.

در این بیانیه که به نقل از جو بایدن رئیس جمهوری امریکا منتشر شده، آمده است: ما هرگز نمی‌توانیم فداکاری باورنکردنی هیچ یک از ۲ هزار و ۴۶۱ نظامی امریکایی را که در دو دهه جنگ در افغانستان جان خود را از دست دادند یا ۲۰ هزار و ۷۴۴ نفری که زخمی شدند جبران کنیم.

بایدن با قدردانی از فداکاری‌ آمریکایی‌های کشته شده در حمله تروریستی در زمان خروج از افغانستان گفته است در قبال خدمت‌گزاری به بازماندگان آن‌ها کوتاهی نمی‌کند.

بایدن افزوده است: امروز، من و جیل این ۱۳ سرباز شجاع امریکایی و بیش از ۱۰۰ غیرنظامی بی‌گناه افغانستانی را که در حمله تروریستی وحشتناک در میدان‌هوایی کابل کشته شدند، به یاد می‌آوریم و برای آنها عزاداری می‌کنیم.

این بیانیه در شرایطی منتشر شده است که در دو سال گذشته دولت بایدن همواره به خاطر خروج آشفته از افغانستان متهم و مورد انتقاد بوده است.

دو سال پیش در چهارم سنبله 1400 و در بحبوحه نخستین روزهای روی کار آمدن طالبان، بر اثر حمله تروریستی که داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت، دهها افغانستانی و ۱۳ سرباز آمریکایی در فرودگاه کابل کشته شدند.

انفجار شدید در اطراف فرودگاه کابل

افزایش تلفات نیروهای آمریکایی در حمله تروریستی به فرودگاه کابل

روایت شاهد عینی از حادثه انفجار تروریستی در فرودگاه کابل

کلیدواژه