سنبله 06, 1402 10:02 Asia/Kabul
  • پناهجویان افغانستانی،محور گفت وگوی کاظمی‌قمی و نماینده سازمان ملل
    پناهجویان افغانستانی،محور گفت وگوی کاظمی‌قمی و نماینده سازمان ملل

سفیر ایران در افغانستان و هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران، درباره حمایت‌های بین‌المللی از پناهجویان افغانستانی گفت وگو کردند.

به گزارش رادیو دری؛ حسن کاظمی قمی در توئیتی با اشاره به دیدار با اشتفان پریزنر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل نوشت: توسعه دیپلماسی با سازمان ملل متحد در چارچوب طرح توسعه ملی و تعریف نقشه راه مشخص، به منظور جلب حمایت‌های بین المللی از پناهجویان افغانستانی یکی از موضوعات مهمی است که دنبال می‌شود.

وی در توئیت دیگری به امضای تفاهم نامه همکاری میان ساتیا دورایسوامی نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد UNFPA  و ابوالفضل باقری فرد معاون آموزش وزیر بهداشت ایران اشاره کرد و افزود: عقد تفاهم همکاری آموزش و ارتقا سطح مهارت تعدادی از پرستاران و ماماهای افغانستانی که بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و صندوق جمعیت سازمان ملل صورت گرفت، نوید بخش ‌توسعه همکاری‌ها با سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی آن است.

جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی است و اکنون دستکم ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

بر اساس آمار رسمی جدید، در دو سال اخیر نیز مقصد اول پناهجویان افغان، جمهوری اسلامی ایران بوده است و در این مدت حدود و 2 میلیون و 500 هزار نفر که 70 درصد پناهجویان افغان خارج شده از این کشور را تشکیل می‌دهند، به ایران آمده‌اند.

تاکید کاظمی قمی بر تشکیل کارگروه‌های مشترک برای حل مشکلات افغانستان

کاظمی قمی: سیاست‌های طالبان مهاجرت افغان‌ها را افزایش داده است

کلیدواژه