سنبله 12, 1402 18:36 Asia/Kabul
  • شورای مقاومت افغانستان: قراردادهای طالبان برای استخراج معادن غیرقانونی است
    شورای مقاومت افغانستان: قراردادهای طالبان برای استخراج معادن غیرقانونی است

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان قراردادهای طالبان برای استخراج معادن را زیر سوال برده و تصریح کرده است: طالبان، صلاحیت شرعی، حقوقی و قانونی را در مورد استخراج معادن افغانستان ندارند.

به گزارش رادیو دری؛ در بیانیه شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان آمده است: طالبان در نتیجه توطئه بر سرنوشت مردم افغانستان حاکم شده و هیچ‌گونه صلاحیت شرعی، حقوقی و قانونی، در مورد استخراج معادن این کشور ندارند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان ادعا کرده است که طالبان قرارداد استخراج شماری از معادن کشور را برای جلب رضایت کشورهای منطقه و جهان و نیز با هدف غارت دارایی عامه و سرمایه‌های ملی به‌صورت غیرقانونی امضا کرده‌اند.

این گروه سیاسی به شرکت‌های طرف قرارداد نیز هشدار داده است که در فقدان مشروعیت نظام قانونی،هرگونه پیمان با هر طرفی بی‌اعتبار است و با تغییر وضعیت، این قراردادها نه تنها اعتبار حقوقی نخواهند داشت که پیگرد قانونی نیز به همراه خواهند داشت.

این بیانیه می افزاید: معادن افغانستان سرمایه ملی و دارایی مردم این کشور است و تصمیم‌گیری در مورد آن در صلاحیت نظام‌های مشروع و برخاسته از اراده‌ مردم است.

 طالبان به تازگی قرارداد استخراج 8 معدن را  با شرکت‌های داخلی و خارجی بسته اند.

آمادگی چین برای سرمایه‌گذاری در معادن لیتیوم افغانستان

هشدار مقام طالبان درباره فعالیت مافیا در معادن افغانستان

تنش ها روی چگونگی مدیریت معادن افغانستان میان طالبان

کلیدواژه