سنبله 13, 1402 09:24 Asia/Kabul

سفیر ایران در کابل با سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان دیدار و ملاقات نمود.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، دراعلامیه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه حکومت طالبان به رادیو دری فرستاده شده، آمده است، در این دیدار دو طرف در مورد موضوعات فی مابین افغانستان و ایران بحث و گفتگو نمودند و بر تقویت هرچه بیشتر روابط و همکاری‌ها در عرصه‌های سیاسی، تجارتی – اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه تاکید کردند.

در این دیدار حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه ج ا ایران در افغانستان به سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در مورد سفرهای اخیر هیات‌های وزارت‌های زراعت و آبیاری، صنعت و تجارت و اداره خط آهن افغانستان به ج.ا.ا معلومات داد و بر تداوم این سفرها در راستای تقویت همکاری‌ بین دو کشور تاکید کرد.

قمی از سفر قریب الوقوع هیات قوه قضائیه ج ا ایران به کابل برای همکاری‌های قضایی و رسیدگی به دوسیه‌های افغان‌های محکوم به اعدام نیز خبر داد.

همچنان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان انجام سفرها و ملاقات‌های هیات های عالی‌رتبه و تخنیکی میان دو کشور را در جهت گسترش تعاملات بین افغانستان و ایران ارزنده خواند و اظهار داشت که دو طرف باید تلاش بیشتری در راستای گسترش همکاری‌ها و اقدامات عملی نمایند.

این درحالی است که ایران و افغانستان دارای مشترکات زیادی بوده و ج ا ایران علاوه بر میزبانی از مهاجرین افغان، روابط خوبی با حکومت موجود افغانستان نیز دارد.

گسترش همکاری‌های تهران و کابل، محور دیدار نماینده ویژه وزارت خارجه ایران با مقامات افغانستان

کلیدواژه