سنبله 13, 1402 17:52 Asia/Kabul
  • حنفی: کشورهای دخیل در جنگ افغانستان مانع پروژه‌های اقتصادی نشوند
    حنفی: کشورهای دخیل در جنگ افغانستان مانع پروژه‌های اقتصادی نشوند

معاون اداری ریاست الوزرای طالبان اعلام کرد کشورهایی که طی دو دهه اخیر در جنگ این کشور دخیل بودند اکنون مانع اجرای پروژه‌های اقتصادی افغانستان نشوند.

به گزارش رادیو دری، «مولوی عبدالسلام حنفی»، معاون اداری ریاست الوزرای طالبان امروز( دوشنبه) در مراسمی به مناسبت پایان برنامه گزارش دهی «دولت به ملت» در کابل گفت: استفاده آمریکا از بزرگترین بمب غیر اتمی خود در افغانستان نقض حقوق بشر نیست، اما نصب دوربین‌های مداربسته برای تامین امنیت شهروندان این کشور نقض حقوق بشر است .

 مولوی «عبدالسلام حنفی»  تصریح کرد: پرتاب مادر بمب‌ها در افغانستان، افزایش تولید مواد مخدر، بمباران مدارس، توهین به مقدسات، بمباران کشتزار‌های مردم افغانستان و قتل عام کودکان بی گناه در بیست سال گذشته از موارد نقض حقوق بشر نبوده است، اما اکنون که حکومت سرپرست افغانستان در نظر دارد برای تامین امنیت مردم، حاکمیت قانون و جلوگیری از حملات خرابکارانه می‌خواهد در اماکن عمومی و مساجد دوربین‌های امنیتی نصب کند، این مورد نقض حقوق بشر است.

وی افزود: در حاکمیت کنونی فرمان عفو عمومی رهبر این نظام صادر شد و بر اساس آن هیچکسی حق ندارد به خاطر مسائل شخصی دست به انتقام بزند و در صورت بروز چنین مسئله‌ای حتما این موضوع از طریق محاکم پیگیری می‌شود.

مولوی حنفی گفت: خوشبختانه پس از حاکمیت جدید در افغانستان، کشت، تجارت و قاچاق مواد مخدر ممنوع شد و معتادان نیز جمع آوری شدند همچنین برای مداوای آنها پروژه‌هایی نیز درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد با این حال برای تأمین ثبات و امنیت دائمی، محو مواد مخدر و جلوگیری از مهاجرت اقتصادی جوانان لازم است پروژه‌های بزرگی مانند «کاسا هزار»، «تاپی» و دیگر موارد عملی شوند.

معاون اداری نخست وزیر حکومت موقت افغانستان همچنین خطاب به کشورهای دخیل در جنگ افغانستان تأکید کرد: کشورهایی که در این جنگ 20 ساله دخیل بودند اکنون مانع اجرای پروژه‌های اقتصادی در این کشور نشوند.

 

طالبان ادعای عفو بین‌الملل را درباره دوربین‌های امنیتی رد کرد

 

امضای قرارداد اجرایی پروژه تاپی

کلیدواژه