سنبله 14, 1402 12:14 Asia/Kabul
  • صدور ۲۵ هزار ویزای رایگان برای زائرین افغانستانی اربعین
    صدور ۲۵ هزار ویزای رایگان برای زائرین افغانستانی اربعین

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۵ هزار ویزای رایگان برای زائرین افغانستانی در داخل افغانستان صادر شده است.

به گزارش رادیو دری، علی فخاری، رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۵ هزار ویزا به صورت رایگان برای افغانستانی‌های مستقر در کشور خودشان صادر شده که ۱۰ هزار نفر از آن‌ها به سمت چذابه منتقل شدند.

علی فخاری در خصوص ورود زائران افغانستانی اربعین به کشور، اظهار کرد: زائران افغانستانی از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده و در موکب سردار سلیمانی از آن‌ها پذیرایی به عمل می‌آید و از همان مرز دوغارون با حمل و نقل عمومی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده به سمت مرز چذابه و برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار زائر به خاک ایران آمدند و تقریبا ۱۵ هزار زائر دیگر مانده که به سمت کربلا مشرف شوند، اضافه کرد: با توجه به اینکه عراق تنها در این ایام به افغانستانی‌هایی که در کشور خودشان هستند ویزا می‌دهد؛ به همین دلیل مجبور هستند در این ایام خود را به کربلا برسانند و اگر اربعین هم تمام شود پس از آن نیز می‌توانند در کربلا به مدت یک هفته تا ۱۰ روز حضور داشته باشند.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی افزود: ایاب و ذهاب زائران افغانستانی نیز با اتوبوس، مینی‌بوس و ون صورت می‌گیرد که با نرخ مصوب و متناسب با نیاز به زائران امام حسین(ع) خدمات می‌دهیم. زائران افغانستانی می‌توانند برای رفتن به کربلا به مشهد بیایند و از آنجا به مرز چذابه منتقل شوند و یا اینکه می‌توانند به صورت مستقیم راهی مرز چذابه شوند.

فخاری خاطرنشان کرد: ۱۲ شهریورماه/ سنبله حدود ۱۱۵۰ زائر و ۱۳ شهریورماه/سنبله قریب به ۲۰۰۰ زائر را برای زیارت امام حسین(ع) به مرز چذابه منتقل کرده‌ایم.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی خدماتی مانند پذیرایی را برای زائران افغانستانی در نظر گرفته و بهداشت و درمان، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در مرز دوغارون مستقر هستند.

کلیدواژه