سنبله 15, 1402 19:11 Asia/Kabul

معاون اقتصادی ریاست الوزرای طالبان می‌گوید که تمام امکانات را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای رشد اقتصادی و تجاری فراهم می‌کند.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان، در نشستی تحت عنوان "روابط تجاری و اقتصادی افغانستان در سال ۲۰۲۳" گفت: "امارت اسلامی" با هدف توسعه اقتصادی و تجارتی هرگونه تسهیلات را برای تاجران داخلی و خارجی فراهم می‌سازد و از آنان پشتیبانی می‌کند.

ملا برادر: برای سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی تسهیلات فراهم می‌شود

 

‏ملا برادر اضافه کرد که با به قدرت رسیدن طالبان،  فساد اداری از بین رفته، از کشت و تولید مواد مخدر جلوگیری شده، افغانی در برابر اسعار خارجی با ثبات مانده و بهای مواد خوراکی و غیر خوراکی کاهش داشته است.

او همچنین افزود که در بخش بانکی نیز پیشرفت‌های به وجود آمده، میزان صادرات، واردات، عواید ملی و همچنان میزان تولید مواد خوراکی در داخل کشور افزایش یافته است.

معاون اقتصادی ریاست الوزرای طالبان ضمن استقبال از سرمایه‌گذاران افغان و خارجی مقیم خارج، افزود که اکنون امنیت کلی در افغانستان برقرار است، مبارزه جدی با فساد آغاز شده و سطح واردات و درآمد ملی در کنار صادرات افزایش یافته است.

ملا برادر گفت: " امارت اسلامی" مالیات بر مواد خام را با حمایت از بخش خصوصی کاهش داده است و پارک های صنعتی نیز گسترش یافته است.

وی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی اطمینان داد که با فراهم کردن زمین برای سرمایه گذاری در افغانستان، نه تنها برای افغان ها، بلکه برای سرمایه گذاران خارجی نیز فرصت فراهم شده و می‌توانند در زمینه برق، معدن، زراعت، ترانسپورت، زیربنا، فن‌آوری و صحت سرمایه‌گذاری کنند.

ملا برادر: برای سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی تسهیلات فراهم می‌شود

بر اساس گفته‌های او؛ "امارت اسلامی" قوانین سرمایه گذاری آسان را برای همه سرمایه گذاران ایجاد کرده و علاوه بر آن از آمدن آنها به افغانستان و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و بازدید از نهادهای دولتی استقبال کرده است.

او همچنین گفت که کمیته ای بین وزارتی به منظور افتتاح تشکیل شده است که تمامی اطلاعات و امکانات لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

معین وزارت اقتصاد طالبان: سرمایه گذاران افغان به کشور بازگردند

کلیدواژه