سنبله 17, 1402 16:23 Asia/Kabul
  • ادعاهای ضد و نقیض درباره سقوط دیره اسماعیل خان پاکستان
    ادعاهای ضد و نقیض درباره سقوط دیره اسماعیل خان پاکستان

همزمان با ادعای ارتش پاکستان درباره دفع حمله نیروهای تحریک طالبان (تی تی پی) در منطقه چترال، برخی گزارش ها هم از افزایش حضور نیروهای این گروه در این منطقه خبر می دهند.

به گزارش رادیو دری، تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) ادعا کرد که شب گذشته به یک منطقه دیگر در منطقه دیره اسماعیل خان در ایالت خیبرپختونخواه حمله کرده اند. این گروه پیشتر ادعا کرده بود که دو پاسگاه امنیتی را در ایالت خیبرپختونخوا این کشور تصرف کرده‌اند.

محمد خراسانی، سخنگوی طالبان پاکستان گفت: در پی این حمله شش سرباز ارتش پاکستان کُشته‌ شده‌اند.

خراسانی مدعی شد که این گروه بسیاری از روستاها را در چترال که با ولایت‌های کنر، نورستان و بدخشان افغانستان هم‌مرز هستند، تصرف کرده است.

در همین حال رسانه های پاکستانی به نقل از یک مقام ارشد امنیتی این کشور گزارش داده که سربازان پاکستان روز چهارشنبه یک حمله مرزی از افغانستان توسط صدها جنگجوی طالبان پاکستانی را دفع کردند. براساس این گزارش، در نتیجه درگیری‌ها میان ارتش و تحریک طالبان پاکستان در منطقه چترال ایالت خیبرپختون‎خوا، ۱۲ جنگ‌جوی تی‌تی‌پی نیز کشته شده و شماری از آنان نیز زخمی ‌شده‌اند.

با این همه حکومت طالبان افغانستان اعلام کرد که این گروه‌ها از خاک افغانستان به پاکستان حمله نکرده و پاکستان باید متوجه امنیت خود باشد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان تاکید کرد که افغانستان به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که به پاکستان حمله کند.

درگیری مرزی نیروهای طالبان با نظامیان پاکستان

کلیدواژه