سنبله 22, 1402 14:04 Asia/Kabul
  • انتقاد پنس از بایدن درباره خروج آمریکا از افغانستان
    انتقاد پنس از بایدن درباره خروج آمریکا از افغانستان

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از دولت جو بایدن به خاطر پایان دادن به اشغال افغانستان توسط نظامیان این کشور انتقادکرد.

به گزارش رادیو دری، «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد فعلی رقابت درون حزبی جمهوریخواهان ضمن انتقاد از «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی از بابت خارج کردن همه نظامیان آمریکایی از افغانستان، ادعا کرد، بایدن با این خروج فاجعه‌بار «به فداکاری‌ها و خدمات نظامی آمریکا توهین کرد.

مایک پنس همچنین ادعا کرد، خارج کردن سربازان آمریکایی از افغانستان سبب جسور شدن کسانی که به دنبال آسیب زدن به آمریکا هستند شد.

 براساس نتایج یک گزارش جدید دولت آمریکا، دولت‌های «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» به دلیل نحوه خروج واشنگتن از افغانستان در اوت ۲۰۲۱  مقصر شناخته شده اند.

به گفته جمهوری خواهان، بروز صحنه های پرآشوب در فرودگاه کابل که در آن ۱۳ سرباز آمریکایی و حدود ۱۷۰ افغان در یک بمب گذاری انتحاری کشته شدند ناشی از عملکرد بایدن است.

در این گزارش آمده است: تصمیم ترامپ و بایدن برای پایان ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان پیامدهای جدی برای دوام دولت کابل و امنیت آن داشت.

افغانستان هم اکنون با بحران اقتصادی و انسانی ناشی از ۲۰ سال اشغالگری نظامیان آمریکایی و جنگ ناشی از آن مواجه است. این اشغالگری و جنگ باعث نابودی زیر ساخت های اقتصادی در این کشور شده است.

اقدام جدید کنگره آمریکا درباره خروج فاجعه‌ بار دولت بایدن از افغانستان

کلیدواژه