سنبله 23, 1402 10:31 Asia/Kabul
  • احتمال حضور هیات طالبان در نشست مسکو
    احتمال حضور هیات طالبان در نشست مسکو

نشست مسکو درباره افغانستان ۲۹ سپتامبر/7میزان در روسیه برگزار می‌شود. احتمالا برای نخستین بار هیاتی از حکومت طالبان در این نشست حضور خواهد یافت.

به گزارش رادیو دری، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارداشت، پنجمین نشست «فرمت مسکو» درباره افغانستان 29 سپتامبر/7میزان در شهر «کازان» با حضور بازیگران علاقمند و کلیدی برگزار می‌شود.

احتمال حضور هیات طالبان در نشست مسکو

 

براساس گزارش‌ها، قرار است در این نشست درباره وضعیت کنونی افغانستان، آشتی بین افغانستانی‌ها، تامین امنیت منطقه‌ای و بازسازی افغانستان پس از جنگ گفتگو شود.

همچنین نتظار می‌رود در پایان این نشست بیانیه مشترکی از سوی شرکت کنندگان صادر شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره حضور هیات حکومتی از افغانستان اظهارنظری نکرد اما پیش از این «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه برای افغانستان به خبرگزاری «تاس» درباره فرمت مسکو گفته بود، افزون بر بررسی وضعیت سیاسی، اقتصادی و بشری در افغانستان موضوع فراگیر بودن دولت نیز در دستور کار این نشست قرار خواهد گرفت.

گفته می‌شود نمایندگان حکومت کنونی افغانستان نیز به نشست فرمت مسکو نیز دعوت شده‌اند و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت افغانستان در راس هیاتی در این نشست شرکت می‌کند.

نشست قبلی مسکو درباره افغانستان در نوامبر سال گذشته برگزار شد. فرمت مسکو در سال 2017 میلادی به منظورارتقای روند آشتی ملی درافغانستان ایجاد شد.

روسیه: نشست آتی «فرمت مسکو» با حضور طالبان برگزار می‌شود

کلیدواژه