سنبله 23, 1402 19:22 Asia/Kabul
  • طالبان چهار زندانی آمریکایی را آزاد کردند
    طالبان چهار زندانی آمریکایی را آزاد کردند

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان از آزادی چهار شهروند آمریکایی از بند طالبان خبر داده است.

 به گزارش رادیو دری؛ توماس وست در مصاحبه با اندیشکده آمریکایی استیمسون افزود: ما با طالبان برای آزادی شهروندان امریکایی بازداشت شده در افغانستان در تعامل بودیم و چهار امریکایی آزاد شدند.

او در عین حال اضافه کرد: هنوز شمار دیگری از شهروندان آمریکایی در بند طالبان هستند که به باور ما به اشتباه بازداشت شده اند.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اظهار کرد: ایالات متحده به تعامل با طالبان برای تضمین آزادی دیگران ادامه می‌دهد.

وست همچنین با اشاره به اظهارات مقامات طالبان مبنی بر پایبندی به سیاست عفو عمومی گفت: با این وجود، ما ندیده‌ایم که در حکومت طالبان، کسی به خاطر نقض آشکار و مرگبار این سیاست پاسخگو باشد.

وی با اشاره به وضعیت حقوق بشر در افغانستان تحت کنترل طالبان ادامه داد: محیط فعالیت برای خبرنگاران در افغانستان خطرناک تر و محدودتر از گذشته است و فعالان حقوق بشری هم بازداشت و شکنجه شده‌اند.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: تظاهرات مسالمت آمیز در افغانستان به شدت خطرناک است؛ طالبان زمین‌ها را به زور غضب می کند و هزاره‌ها و دیگر اقلیت‌های مذهبی با آوارگی، آزار و تعقیب و نقض حقوق بشری مواجه هستند.

وست تاکید کرد که طالبان باید یک نظام سیاسی فراگیر ایجاد کند و حقوق زنان در تحصیل و کار را به عنوان دو شرط اصلی برای روابط عادی با جامعه جهانی تضمین کند.

تام وست: آمریکا از سیاست تعامل با طالبان حمایت می‌کند

دیدار توماس وست با هیات طالبان و افزایش تردیدهای جامعه افغانستان به آمریکا

کلیدواژه