سنبله 24, 1402 12:44 Asia/Kabul
  • تلاش دولت آمریکا برای جلوگیری از سپردن دخترک افغانستانی به تفنگدار آمریکایی
    تلاش دولت آمریکا برای جلوگیری از سپردن دخترک افغانستانی به تفنگدار آمریکایی

ماجرای سپردن کودک افغانستانی بازمانده از جنگ به خانواده یک تفنگدار آمریکایی وارد مراحل جدیدی شده و دولت آمریکا در هراس از پیامدهای حقوقی، در پی آن است که از این اقدام جلوگیری کند.

به گزارش رادیو دری؛ بررسی های خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می دهد که دولت امریکا نگران است مبادا این پرونده، «کودک‌ربایی بین‌المللی» تلقی شود، از این رو تصمیم دارد تا از سپرده شدن این‌ دختر چهار ساله بی سرپرست افغان به خانواده امریکایی جلوگیری کند.

 دولت امریکا به یک قاضی در ویرجینیا هشدار داده است که بر‌اساس اسناد سری دادگاه، اجازه دادن به یک تفنگدار امریکایی برای نگهداری یک یتیم جنگی افغانستان، نقض قوانین بین‌المللی است و این‌ پرونده می‌تواند در سراسر جهان به عنوان «کودک‌ربایی بین‌المللی» تلقی شود.

دولت آمریکا همچنین ادعا کرده است که اگر این کودک به خانواده افغان سپرده نشود، ممکن است اعضای مختلف دولت امریکا از جمله سربازان را با خطر حملات گروههای افراط گرا مواجه کند.

طالبان سال گذشته در واکنش به پرونده حضانت این کودک افغان، این اقدام را آدم ربایی خواندند و بازگرداندن او را به خانواده اش خواستار شدند.

چهار سال پیش،  پس از حمله هوایی آمریکا به یک‌ خانه مسکونی در جنوب افغانستان، جاشوا ماست تفنگدار دریایی آمریکا یک نوزاد دو ماهه افغان را از زیر آوارها پیدا و به امریکا منتقل کرد، اما پرونده حضانت این کودک سال گذشته با درخواست بستگان پدری اش برای بازگرداندنش بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت.

کلیدواژه