سنبله 25, 1402 11:15 Asia/Kabul

صدها تن از جوانان در ولایت ننگرهار بعد از فراگیری آموزش‌های حرفه‌ای وسایل کار را نیز دریافت کردند.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی فریدالله حقانی رئیس کار و امور اجتماعی ولایت ننگرهار می گوید حدود نزدیک به 500 تن از جوانان در رشته‌های مختلف آموزش‌های حرفه‌ای را کسب نموده وسایل کاری را به دست آوردند.

به گفته وی، این جوانان در رشته‌های قالین بافی، خیاطی، ترمیم موبایل، بایسکل/دوچرخه و موتر/ماشین و همچنان سیستم برق در مدت شش ماه به گونه نظری و عملی آموزش دیدند که بعد از فراغت وسایل کار نیز برایشان فراهم شده است.

رئیس کار و امور اجتماعی ننگرهار می‌گوید این جوانان آموزش دیده اکنون می‌توانند در رشته مربوط با استفاده از این وسایل کار کنند و مشکلات اقتصادی خانواده‌هایشان را حل نماید.

در این حال انجنیر/مهندس ذبیح الله شیرزاد مسؤول اداره کمک کننده بنام ایچ،ار، دی که با این برنامه همکاری کرده می گوید تا اکنون تحت این برنامه هزاران جوان پسر و دختر را آموزش داده اند که اکنون در میدان کار شاغل هستند.

جوانانی که آموزش‌های حرفه ای را فرا گرفته اند می‌گویند تا اکنون که آموزش‌های حرفه ای نداشتند پیدا کردن شغل برای آنان مشکل بود اما اکنون می توانند به آسانی صاحب کار شده و مشکلات اقتصادی خانواده های خود را حل کنند.

بر اساس معلومات اداره کار و امور اجتماعی در کنار این ۴۸۰ تن جوانان که آموزش‌های حرفه ای را فرا گرفتند 300 جوان دیگر نیز از کورس آموزشی شش ماه فراگیری زبان انگلیسی و کامپیوتر فارغ شدند.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای بیش از دو هزار جوان در ننگرهار