سنبله 25, 1402 13:40 Asia/Kabul

پس از بالا گرفتن نگرانی‌ها از تخریب بیش از حد جاده در شاهراه عمومی تخار - بدخشان اکنون مسئولان محلی این ولایت کار ترمیم و بازسازی آن را آغاز کرده اند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، جاده تخار - بدخشان همه ساله در فصل سرما با سرازیر شدن سیلاب‌ها و بندش راه مواجه می شود اما اکنون مسئولان در ریاست فواید عامه ولایت تخار تصمیم گرفته اند تا قبل از فرارسیدن زمستان به مشکل و نگرانی مردم در این مسیر پایان بدهند.

مسئولان در ریاست فواید عامه تخار می‌گویند ترمیم و بازسازی جاده در این شاهراه بیش از ۱۵ میلیون افغانی هزینه بر می‌دارد که با تکمیل و بهره برداری آن سهولت‌های زیادی برای عابرین مساعد خواهد گردید.

مولوی امیرخان حذیفه رئیس فواید عامه تخار می‌گوید جاده از تالقان مرکز این ولایت تا ولسوالی کشم ولایت بدخشان بازسازی خواهد شد.

به گفته رئیس فواید عامه این ولایت قرار است در بخشی از مسیر این جاده‌ها دیوار استنادی نیز کار گرفته شود که در مدت سه تا چهار ماه به پایه اکمال می‌رسد.

محمد نبی منصور نماینده شرکت قراردادی می‌گوید از این پروژه همانند ملکیت شخصی اش حفاظت خواهد کرد و کار آن را مطابق قرارداد به گونه اساسی به پایان خواهد رساند.

در همین حال شماری از رانندگان و باشندگان تخار ضمن قدردانی از آغاز کار این مسیر، می‌گویند در گذشته به دلیل تخریب بیش از حد این جاده با مشکلات فراوانی مواجه بودند.

محمد موسی و عبدالعزیز از باشندگان تخار می‌گویند در فصل سرما به دلیل سرازیر شدن سیلاب‌ و بندش راه در شاخان تپه، گذشتن از آن، عبور از هفت خوان رستم بود و از این حیث دچار مشکل بودند اما اکنون با تکمیل این پروژه دیگر شاهد دردسر نخواهند بود.

این در حالی است که پیشتر کار ترمیم و بازسازی بیش از ۳۳ کیلومتر جاده در شاهراه عمومی تخار - کندز را ریاست فواید عامه تخار نیز آغاز کرده بود که به گفته مسئولان محلی این ولایت با آغاز کار این دو پروژه، هزاران تن نیز صاحب کار شده اند.

ترمیم و بازسازی جاده ای در تخار با هزینه شخصی مردم