سنبله 26, 1402 19:48 Asia/Kabul
  • اتباع افغانستانی و پاکستانی از مرز مهران وارد عراق شوند
    اتباع افغانستانی و پاکستانی از مرز مهران وارد عراق شوند

فرماندار دشت آزادگان در استان خوزستان گفت: طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده اتباع افغانستانی و پاکستانی دیگر حق خروج از مرز چذابه را ندارند و از این به بعد باید از مرز مهران وارد عراق بشوند.

رستم عیدی پور فرماندار دشت آزادگان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با علت تجمع اتباع افغانستانی و پاکستانی در پایانه مرزی چذابه، اظهار کرد: با توجه به اینکه  ورود و خروج اتباع افغانستانی و پاکستانی از کشور به سمت عراق صورت گروهی است،  گاهی چند نفر از گروه در عراق می‌مانند و مابقی افراد گروه که برگشته‌اند در پایانه منتظر آن‌ها می‌ماند.

وی با بیان اینکه همین عامل سبب تجمع تعداد زیادی از اتباع در پایانه شده است، افزود: اتباع پس از تکمیل گروه سوار اتوبوس شده و از پایانه چذابه راهی کشور خود می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد، عنوان کرد: بر اساس آماری که روز گذشته به دست ما رسیده بالغ بر 10 هزار نفر از اتباع هنوز در عراق هستند که باید از مرز چذابه خارج شوند.

عیدی پور به بیان اینکه معلوم نیست اتباع باقی مانده در عراق چند روز دیگر وارد کشور می‌شوند، افزود: اکیپ ما در پایانه مرزی چذابه آماده خدمات دهی به زائران اتباع است که از مرز چذابه وارد می‌شوند.

وی گفت: طبق اخرین تصمیمات اتخاذ شده اتباع افغانستای و پاکستانی دیگر حق خروج از مرز چذابه ندارند و از این به بعد باید از مرز مهران وارد عراق بشوند.

روزانه 50 هزار نفر از مرز چذابه وارد عراق می‌شوند

کلیدواژه