سنبله 27, 1402 09:19 Asia/Kabul

سراج الدین حقانی وزیر امور داخله حکومت طالبان چین را همسایه خوب افغانستان خواند و گفت: افغان ها به نیت مثبت چین باور و اطمینان کامل دارند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ سراج الدین حقانی در دیدار با ژیو چینگ سفیر جدید چین در افغانستان از مواضع دولت پکن در قبال این کشور قدردانی و اضافه کرد: چین درباره افغانستان همیشه مواضع مثبتی داشته است.

وی با تجلیل از خدمات سفیر سابق چین در افغانستان اظهار کرد: وی توانست روابط دو کشور را در شرایط دشوار، دوستانه و نزدیک نگه دارد.

در این نشست، ژیو چینگ سفیر جدید چین در افغانستان نیز گفت: کشور دوست - افغانستان - در دو سال گذشته در بخش‌های مختلف پیشرفت های چشمگیری داشته و چین امیدوار است که در عرصه تعامل با جهان نیز به دستاوردهای خوب دیگری برسد.

ژیو چینگ افزود: چین و افغانستان دو همسایه خوب هستند و پکن به استقلال، اعتقادات و فرهنگ افغانستان احترام کامل می گذارد و هیچ اراده ای برای مداخله در امور داخلی این کشور ندارد.

چین پس از روی کار آمدن طالبان، با پیگیری سیاست های اقتصادی خود در افغانستان، این کشور را وارد برنامه یک راه و یک کمربند کرده و در طرح های مختلف عمرانی این کشور وارد سرمایه گذاری شده است.

متقی: سیاست خارجی چین در قبال افغانستان مثبت است

چین: واشنگتن تحریم‌ها علیه افغانستان را لغو کند

کلیدواژه