سنبله 28, 1402 11:17 Asia/Kabul

تحولات نرخ ارز بخصوص دالر در بازارهای صرافی هرات باعث بی ثباتی بهای مواد غذایی و سوخت شده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری ،شماری از شهروندان هرات  می گویند: اگر به مسئله ثبات نرخ ارز در هرات توجه نشود این مردم هستند که با مشکلات فراوانی روبرو می شوند.

20 روز است که افغانی واحد پول افغانستان در برابر ارز های خارجی نوسانات زیادی داشته . این تحولات نرخ ارز شمار زیادی از صرافان هرات را نیز متضرر کرده است.

بازاریان هرات نیز از تحولات نرخ ارز راضی نیستند و می گویند : این اوضاع روند کار را برای آنان سخت تر کرده و مردم نیز از آنان شکایت دارند.

آنان می گویند: اگرچه قیمت مواد غذایی نسبت به چند ماه قبل کاهش نسبی را شاهد بوده اما نوسان در نرخ ارز محاسبات بازار را بر هم ریخته و همه روزه با ضررهایی روبرو هستند.

 فروشندگان مواد غذایی در هرات از مسئولان حکومتی خواستند تا به منظور ثبات نرخ ارز در این و حوزه از کشور توجه بیشتری داشته باشند.

از سوی دیگر شماری از شهروندان هرات با اشاره بر اینکه نرخ مواد غذایی و نیازهای اولیه آنان نسبت به ماه های قبل کاهش نسبی داشته اما درآمد روزانه مردم از 150 تا 300 افغانی است و با این شرایط زندگی برای مردم خیلی دشوار است .

آنان از مسئولان حکومتی می خواهند تا زمینه های کاری را برای مردم ایجاد کنند و کمیسیون نظارت بر نرخ ها نیز جدی تر از قبل از بازار و نحوه خرید و فروش نظارت داشته باشد.

با این حال شهرداری هرات از کنترل نرخ در بازارهای هرات خبر داده و تاکید کرده است با کسانی که از این وضعیت سوء استفاده کنند برخورد قانونی خواهد شد.

تلاش بانک مرکزی افغانستان برای کنترل بازار ارز

کلیدواژه