سنبله 29, 1402 09:12 Asia/Kabul

شیر محمد عباس ستانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان در سفری به ولایت پنجشیر، در یک نشست عمومی به مردم این ولایت گفت که برای شما پیام «اخوت، همدلی و وحدت ملی آورده‌ام».

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری ، این نشست با حضور حافظ محمد آغا حکیم والی ولایت پنجشیر،  مسولین وصدها تن از مردم پنجشیر از ولسوالی‌های هفتگانه پنجشیر برگزار شد.

 شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان در این نشست گفت که پنجشیر مرکز جهاد و قیادت در برابر قشون سرخ شوروی است.

وی افزود: آغاز جهاد علیه نظام کمونیستی از این دره بود، این ولایت هم از لحاظ جهاد و مجاهدت و هم از لحاظ زیبایی و طراوت ولایت پر افتخار افغانستان است. 

معین سیاسی وزارت خارجه طالبان هدف  از سفر به این ولایت را رساندن پیام همدلی و وحدت ملی خواند و از مردم پنجشیر خواست تا فریب چند فرد را نخورند.

او همچنان از مخالفان سیاسی خواست که به کشور برگردند و در عمران و بازسازی کشور خود سهیم شوند زیرا این یک شانس طلایی برای شان است.

معین وزارت خارجه گفت : ملت ما بیش از چهل سال می‌شود که در رنج و دربه‌دری قرار دارد، الحمدالله پس از این همه درد و رنج امروز ملت ما به یک امنیت نسبی دست یافته است، این نعمت الهی است به برکت خون شهدای نصیب ما شده است باید قدر و قیمت آن را بدانیم. 

به گفتهٔ استانکزی، پس از ۲۰۰۱ که نیروهای ناتو به حمایت امریکا به افغانستان حمله کردند، تقریبا تمام کشورهای جهان در یک طرف قضیه به حمایت امریکا بودند و ملت مظلوم افغانستان تنها مانده بود، اما الحمد الله به کمک الله و حمایت مردم افغانستان، ارتش تا دندان مسلح ناتو  شکست خورد و امروز این شکست خورده ها جنگ تبلیغاتی و استخباراتی و اقتصادی را علیه ما و کشورما شروع کرده‌اند.

او در بخشی از سخنان خود به اخوت و برادری تأکید کرد و افزود که فریب دشمن را نخورید،  مشکلاتی داریم، که با گذشت زمان این مشکلات حل می‌شود، اما این مشکلات به معنای متفرق شدن ما نیست. 

استانکزی اضافه کرد دشمن در میدان سیاست و سنگر شکست خورده است، اما ما را به‌نام قوم و قبیله و مذهب،متفرق می‌سازند  در حالی ما ملت متحد و واحد و پیروی یک دین و مذهب هستیم. 

هم‌چنان،  حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر در این گردهمایی گفت؛امروز ملت پنجشیر به برنامه شوم مخربین که در تلاش بهم ریزی امنیت مردم هستند، را پاسخ دندان شکن بدهند. 

وی  گفت: این نظام هنوز در نیمه راه است ونیاز به کار زیاد دارد، این را متحدانه و برادروار انجام داده و مسایل قوم و زبانی را کنار بگذاریم؛ چون خداوند به اتفاق انسان ها امر می‌کند .

همچنان مولوی قیام الدین حنیف، رییس شورای علمأی ولایت پنجشیر گفت که بیشتر نشست‌هایی که در مرکز ولایات تدویر می‌شود، محور بحث آن اسلام است، اسلام عزت است و ملت ما برای پاسداری از آن قدرت‌های بزرگ مانند انگلیس، شوروی و امریکا را شکست داد.

استانکزی: آمریکا مانع به رسمیت شناختن حکومت طالبان است

کلیدواژه