سنبله 30, 1402 09:20 Asia/Kabul
  • نگرانی پاکستان از حضور تروریست ها در افغانستان
    نگرانی پاکستان از حضور تروریست ها در افغانستان

وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان، افزایش تهدید گروه تحرک طالبان پاکستانی و داعش در افغانستان را بزرگترین نگرانی اسلام‌آباد دانست.

به گزارش رادیو دری ،«جلیل عباس جیلانی» وزیر خارجه دولت موقت پاکستان در سخنرانی خود در نشست انجمن آسیایی نیویورک اظهار داشت: بزرگترین نگرانی برای پاکستان در حال حاضر افزایش تهدید گروه‌های تروریستی تحریک طالبان پاکستان و داعش به ویژه توانایی آنان در استفاده از قلمروی افغانستان برای حمله به ما است.

 جیلانی ،افزود: اسلام‌آباد درباره پدیده تروریسم با حکومت طالبان در فغانستان در ارتباط است و ما متعهد به مبارزه با تروریست ها و شکست آنها هستیم.

وزیر خارجه دولت موقت پاکستان گفت: ما تأکید می‌کنیم که گروه های تروریستی که تلاش می کنند جای پای خود را در افغانستان محکم می‌کنند باید به عنوان تهدیدی برای همسایگان و کل جامعه بین المللی تلقی شوند.

جیلانی افزود: پاکستان در ابراز نگرانی‌ها پیرامون نقض حقوق بشر در افغانستان با جامعه جهانی همسو است و ما مسائلی از جمله حقوق زنان، آموزش دختران و اشتغال زنان را با طالبان افغانستان مطرح خواهیم کرد.

وزیر خارجه دولت موقت پاکستان گفت: در کنار مسائل مختلف و تحولات سیاسی، جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان نیز باید در اولویت کاری ما قرار بگیرد لذا می بایست ملاحظات سیاسی را در این زمینه برطرف کنیم.

پاکستان: تروریست‌ها در افغانستان از سلاح‌های ناتو استفاده می‌کنند

کلیدواژه