سنبله 30, 1402 16:09 Asia/Kabul
  • اکسپرس تریبون: دشمنی طالبان با اسلام‌آباد رو به افزایش است
    اکسپرس تریبون: دشمنی طالبان با اسلام‌آباد رو به افزایش است

رسانه پاکستانی اکسپرس تریبون نزدیک به ارتش پاکستان با انتشار یادداشتی درباره روند فزاینده دشمنی طالبان افغانستان با اسلام‌آباد هشدار داده است.

به گزارش رادیو دری؛ اکسپرس تریبون در تازه ترین شماره خود در مطلبی با عنوان «خصومت فزاینده افغانستان با پاکستان» نوشت: پنج دهه جنگ داخلی، مداخله خارجی و ناآرامی در افغانستان نه تنها تأثیر منفی بر پاکستان گذاشته، بلکه به‌عنوان یک عامل بی‌ثبات‌کننده اصلی در آسیای مرکزی، جنوبی و غربی ظاهر شده است.

در این یادداشت ادعا شده است: تشدید بحران در روابط پاکستان و افغانستان در پی اتهام‌های متقابل دو طرف و «حمله‌های تروریستی پی‌در‌پی از طرف افغانستان» نشان می‌دهد که دشمنی طالبان افغانستان با پاکستان در حال افزایش است.

اکسپرس تریبون با اشاره به مخالفت طالبان با به رسمیت شناختن خط دیورند به عنوان مرز رسمی بین دو کشور افزود: پاکستان انتظارات خود از هر دو رژیم طالبان را اشتباه محاسبه کرد و نتوانست از کابل در مورد به رسمیت شناختن خط دیورند رضایت بگیرد.

در ادامه این مطلب آمده است: پاکستان بارها در تحمیل رژیم طالبان بر افغانستان به دلایلی مانند استقرار یک حکومت حامی اسلام آباد در کابل به جای رژیم نزدیک با هند، نقش مهمی ایفا کرده است.

نویسنده این یادداشت تاکید کرده است: تا زمانی که اسلام‌آباد بر این باور باشد که افغانستان را باید تحت نفوذ خود قرار دهد، نمی‌تواند روابط عادی با کابل داشته باشد.

شاهین: دیورند را مرز افغانستان و پاکستان نمی‌دانیم

پاکستان: «شبکه حقانی» در حملات تروریستی پاکستان نقش دارد

کلیدواژه