سنبله 31, 1402 12:16 Asia/Kabul

زنان متشبث در کنار دهاقین ولایت قندوز محصولات زراعتی، صنایع دستی، تولیدات وطنی و فعالیت های هنری شان را به نمایش گذاشتند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری ،شماری از برگزار کنندگان این برنامه می‌گویند: نمایشگاه فوق به منظور رشد و تقویت اقتصاد خانوادها و هم‌چنین شناخت مردم از محصولات زراعتی قندوز به راه اندازی شده است.

مولوی امان الله حسن رئیس زراعت قندوز می‌گوید با راه اندازی این برنامه تلاش می‌کنند تا توجه عموم را به تولیدات داخلی جلب نمایند.

حسن می‌افزاید بیشتر مردم افغانستان ، زراعت پیشه و مالداری هستند و با راه اندازی این نمایشگاه این  خانواده‌ها  تشویق می‌شوند تا دست به تولیدات خانگی زده و آن را به بازار عرضه نمایند.

به گفته رئیس زراعت قندوز در این نمایشگاه انواع محصولات زراعتی دهاقین در ۲۰ غرفه به منظور پیشرفت اقتصاد خانوادهای این ولایت در به نمایش گذاشته شده است.

بانوانی که در این نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات خانگی شان را به دید عموم گذاشته اند از مسئولین خواهان راه اندازی برنامه های مشابه اند.

این بانوان می‌گویند راه اندازی چنین برنامه هایی آنان را کمک می‌کند تا از انزوا به حالت عادی برگردند و فعالیت های اجتماعی شأن را در کنار کارهای هنری از سر بگیرند.

برپایی نمایشگاه کتاب در قندوز

کلیدواژه