گزارش : حمله به جان یک مقام سابق طالبان در کابل
(last modified Sat, 24 Dec 2016 07:05:40 GMT )
جدی 04, 1395 11:35 Asia/Kabul

تنها سه روز پس از حمله ی طالبان به منزل معلم میر ولی عضو مجلسن نمایندگان افغانستان ، این بار مولوی عبدالسلام ضعیف یکی از چهره های مهم دوران حاکمیت طالبان در کابل هدف قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از منابع امنیتی در کابل، این رویداد شب گذشته پس از آن رخ داد که یک گروه  دو نفری مردان مسلح ناشناس به منزل این مقام سابق طالبان درمنطقه بگرامی شهر کابل حمله کردند .

پولیس کابل می گوید که در این رویداد تنها یک تن از محافظان مولوی عبدالسلام ضعیف کشته شده است .

این در حالی است که مسوولان در فرماندهی پولیس کابل می گویند که هر دو مهاجم پس از کشتن محافظ مولوی عبدالسلام ضعیف از ساحه متواری شدند اما تلاش برای بازداشت این دو حمله کننده کماکان جریان دارد .

مولوی عبدالسلام ضعیف ، سفیر سابق طالبان در اسلام آباد که تجربه حبس در زندان گوانتانامو را نیز دارد ، یکی از چهره هایی است که گفته می شود ضمن مخالفت با سیاست های پاکستان در قبال افغانستان ، نقشی تاثیر گذار بر مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان نیز ایفا کرده است .

گفتنی است که حمله ی مردان مسلح ناشناس به جان مولوی عبدالسلام ضعیف درحالی در کابل رخ داد که چهارشنبه شب هفته ی گذشته گروهی سه نفری ازافراد وابسته به طالبان با حمله به منزل معلم میر ولی عضو مجلس نمایندگان جان هشت تن به شمول حفیظ الله بارکزی پسرعبیدالله بارکزی ، داماد گلبدین حکمتیار رئیس جزب اسلامی افغانستان را گرفتند .

 با وجود این که معمولا طالبان مسلح مسوولیت چنین رویدادهایی را به عهده می گیرند اما این گروه تا کنون در خصوص سو قصد به جان مولوی عبدالسلام ضعیف سفیر سابق طالبان در اسلام آباد ابراز نظری نکرده است .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان عالمی موجود است.