میزان 03, 1402 16:04 Asia/Kabul
  • طالبان: بدرفتاری‌ حکومت پاکستان با مهاجرین افغان باید متوقف شود
    طالبان: بدرفتاری‌ حکومت پاکستان با مهاجرین افغان باید متوقف شود

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در دیدار با نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان خواستار متوقف شدن بدرفتاری‌های حکومت پاکستان با مهاجرین افغان در آن کشور شده است.

به گزارش رادیو دری، خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در دیدار با آصف درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان خواستار متوقف شدن بدرفتاری‌های حکومت پاکستان با مهاجرین افغان در آن کشور شده است.

 در این دیدار سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و نمایند ویژه پاکستان روی روابط دو جانبه، مسایل تجاری و مشکلات افغان‌ها درتورخم و سپین بولدک نیز بحث و گفت‌وگو کردند.

 سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان همچنان تاکید کرد که بدرفتاری و زندانی کردن مهاجرین به خصوص زنان و کودکان متوقف شود، زیرا این گونه بدرفتاری‌ها می‌تواند بر روابط دو کشور تاثیر منفی داشته باشد.

 خیرخواه، افزود:‌ پاکستان و افغانستان دو کشور همسایه هستند که با هم مشترکات دینی، مذهبی و فرهنگی زیاد دارند و با ناامنی یک کشور، کشور دیگر نیز متاثرمی شود.

 سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ  طالبان افزود که "امارت اسلامی" افغانستان با تمام کشور ها خواستار روابط نیک و مثبت است .

 او خاطرنشان ساخته است که ‌ تمام مشکلات باید از راه تفاهم و مذاکره حل شود و نباید مسایل سیاسی مانع همکاری های ترانزیتی شود .

 در این دیدار نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان گفت:‌ مشکلاتی که اخیرا در نواحی مرزی اتفاق افتاد به گونه جدی بررسی خواهد شد تا در آینده از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود. 

او همچنان گفت، پاکستان آماده هرگونه همکاری با افغانستان است و بزودی روند اعطای بورسیه ها به محصلان افغان را آغاز می کند.

اعتراض به بدرفتاری دولت پاکستان با مهاجران افغان

کلیدواژه