میزان 04, 1402 08:58 Asia/Kabul
  • طالبان همچنان به دنبال کرسی افغانستان در سازمان ملل
    طالبان همچنان به دنبال کرسی افغانستان در سازمان ملل

طالبان همزمان با برگزاری نشست های مجمع عمومی سازمان ملل، بار دیگر خواستار تحویل کرسی افغانستان در این نهاد به حکومت کابل شد.

به گزارش رادیو دری، حکومت طالبان با وجود گذشت دوسال از قدرت گرفتن دوباره در افغانستان هنوز از سوی کشورها و نهادهای بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.مخالفت با تشکیل حکومت فراگیر، مخالفت با تحصیل دختران و مخالفت با کار زنان از مهمترین دلایل مخالفت جهانی با طالبان است.

درحالی‌که هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل همچنان در جریان است، حکومت طالبان افغانستان بار دیگر خواستار حضور نماینده خود در این کرسی شد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان ضمن مخالفت با تداوم حضور نماینده دولت اشرف غنی در این کرسی گفت: اکنون که حقوق مردم افغانستان به یک شخص گره خورده و کرسی به شخصی داده شده که نه نماینده یک شخص است نه از یک نظام نمایندگی می‌کند؛ بنابراین تداوم این وضعیت جفای بزرگی به سازمان ملل نیز است.

مجاهد افزود: سازمان ملل با این کار شخصیت و تمام روند کاری خود را زیر سوال برده و به همین دلیل حکومت مستقر در کابل می‌خواهد که هر چه زودتر این کرسی به افغان‌ها واگذار شود.

برخی کارشناسان بر این باورند که اگر نماینده هیات حاکمه افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت می‌کرد، می‌توانست برای جلب اعتماد بین‌المللی لابی کند.

«سهیل شاهین» نامزد نماینده طالبان در سازمان ملل متحد می‌گوید: این گروه برای به دست آوردن کرسی افغانستان در سازمان ملل تمام شروط را تکمیل کرده و باید این درخواست پذیرفته شود.

وی گفت:اعطا کرسی سازمان ملل به حکومت افغانستان زمینه گفت وگو با جهان برای حل مشکلات مردم افغانستان را مساعد کرده و راه تعامل را نیز هموار می‌سازد.

تاکید طالبان بر سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد

 

کلیدواژه