میزان 04, 1402 10:23 Asia/Kabul
  • همکاری نروژ با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق
    همکاری نروژ با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق

نروژ اعلام کرد که اگر همکاری با حکومت طالبان افغانستان به بهتر شدن وضعیت حقوق بشر در این کشور کمک کند، این همکاری ارزشمند است.

به گزاش رادیو دری، «آن بیته توینرایم»، وزیر توسعه بین‌المللی نروژ روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: اگر همکاری با حکومت طالبان بتواند به وضعیت وخیم بشردوستانه در افغانستان کمک کند، ارزش همکاری با آنها را دارد. مقام نروژی  افزود: جوامع زمانی پیشرفت می‌کنند که زنان و دختران به طور برابر مشارکت کنند.

طالبان افغانستان از زمان به قدرت رسیدن دوباره در افغانستان در اوت 2021، دختران را از تحصیل در مدارس و دانشگاه و زنان را از کار منع کرده است.

توینرایم با اشاره به شرایط افغانستان تأکید کرد: همه ما باید نگران این باشیم که استانداردها در بسیاری از نقاط در حال سقوط هستند و نیروی انسانی با ارزش‌ترین منبع دولت هاست و نباید هدر رود.

اتحادیه اروپا نیز هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده بود: عقب نشینی از حقوق زنان را در افغانستان نمی‌پذیرد و هرگونه محدودیت در این زمینه را محکوم می‌کند.

این بیانیه خاطرنشان کرده بود: حکومت کنونی افغانستان محدودیت‌های زیادی را در زمینه آموزش و کار علیه زنان وضع کرده است.اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرده بود: از طالبان می‌خواهیم که به همه موارد نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در افغانستان پایان دهد.

وزیر خارجه ناروی درباره عواقب منزوی کردن افغانستان هشدار داد

کلیدواژه