مقام پاکستان در سازمان ملل: تحریک طالبان در خاک افغانستان مستقر است
(last modified 1402-07-05T07:25:58+00:00 )
میزان 05, 1402 11:55 Asia/Kabul
  • مقام پاکستان در سازمان ملل: تحریک طالبان در خاک افغانستان مستقر است
    مقام پاکستان در سازمان ملل: تحریک طالبان در خاک افغانستان مستقر است

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد می گوید : گروه تروریستی تحریک طلبان در خاک افغانستان مستقر هست و از آنجا به پاکستان حمله می‌کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از سایت خبری "جیو نیوز" پاکستان ، "منیر اکرم" نماینده پاکستان در سازمان ملل در نشست ویژه شورای امنیت با موضوع افغانستان، نگرانی‌های دولت اسلام آباد را از حضور و سامان دهی گروه‌های تروریستی از جمله تحریک طالبان و داعش در خاک افغانستان  اعلام کرد.

منیز اکرم  گفت: متاسفانه گروه تروریستی تحریک طالبان از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند و دولت موقت طالبان در افغانستان باید به وعده‌های خود در قبال پاکستان و منطقه به ویژه در زمینه جلوگیری از فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک این کشور عمل کند، در همین حال ضروری است جامعه جهانی نیز چارچوبی مشخص برای تعامل با دولت طالبان تنظیم کند.

نماینده پاکستان در سازمان ملل افزود: در کنار مسائل امنیتی، وضعیت بد اقتصادی افغانستان باعث شده قاچاق ارز و کالا از پاکستان به این کشور افزایش یابد، موضوعی که پیامد‌های منفی آن درحال حاضر گریبانگیر اقتصاد پاکستان است.

"انوار الحق کاکر" نخست وزیر پاکستان نیز درسخنان خود در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ضمن نگرانی از افزایش تهدیدات امنیتی پاکستان به علت حضور تروریست‌ها در خاک افغانستان، ابراز نگرانی گفت : علیرغم مسائل امنیتی، پاکستان همچنان از افغانستان باثبات، مرفه و امن حمایت می کند و از جامعه جهانی می‌خواهد در ازای عمل به تعهدات توسط دولت کابل، تعاملات خود را با افغانستان افزایش دهد.

این در حالی است که حکومت طالبان در افغانستان همواره اتهامات پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان علیه این کشور را رد کرده و تأکید می‌کند به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را نمی‌دهد.

منیر اکرم: طالبان از فعالیت گروههای تروریستی در افغانستان جلوگیری کند

کلیدواژه